کد خبر ۶۲۲۱۲ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۵
ذوالنوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رهبر انقلاب بر انقلابی‌گری در مجلس تاکید کردند/ فرمایشات امروز معظم‌له رسالت مجلس را سنگین تر می‌کند

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: رهبر انقلاب در دیدار با نمایندگان بر انقلابی‌گری در مجلس تاکید کردند و فرمودند که شما قسم خوردید حافظ دستاوردهای انقلاب باشید.

رهبر انقلاب بر انقلابی‌گری در مجلس تاکید کردند/ فرمایشات امروز معظم‌له رسالت مجلس را سنگین تر می‌کندمجتبی ذوالنوری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره دیدار امروز رهبر انقلاب با نمایندگان مجلس، گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری همواره راهبردی، راه‌گشا، موثر و امیدوارکننده است.

وی با بیان اینکه ایشان در این جلسه به ضرورت‌ها و باید و نبایدهایی که مجلس باید رعایت کند، اشاره کردند افزود: ایشان در این دیدار بر نکات مهمی همچون حل مشکلات اقتصادی مردم، تنقیح قوانین، حذف قوانین دست و پا‌ گیر، اولویت دادن در حل مسائل کشور و قانونگذاری برای قشر آسیب پذیر و مردم ضعیف تاکید کردند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: یکی دیگر از مسائلی که رهبر فرمودند آن بود که قانونی که وضع می‌شود مثل نردبانی است که هم فقیر و هم غنی و هم بالاشهری و هم پایین شهری از آن بالا می‌روند و باید به گونه ای قانونگذاری شود که بیشتر به وضعیت مردم ضعیف جامعه توجه شود.

ذوالنوری با اشاره به اینکه رهبر انقلاب واقع بینانه بودن قوانین را مورد تاکید قرار دادند و فرمودند که گاهی قوانینی بی جهت و بدون آنکه قابلیت اجرا داشته باشد تصویب می‌شود، گفت: تاکید ایشان آن بود که می‌توان چنین قوانینی را حذف کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: ایشان همچنین در این دیدار فرمودند که وقتی دستگاهایی چون دولت قوانین را اجرا نمی‌کنند چون عدم اجرای قوانین از سوی آنان وصف مجرمانه ندارد، قوه قضائیه نمی‌تواند آن را بررسی کند، لذا تاکید ایشان آن بود که مجلس خودش تعیین کند که این عدم اجرای قانون جرم است یا خیر و بعد به قوه قضائیه ارجاع دهند تا برخورد شود.

وی متذکر شد: رهبر انقلاب همچنین درباره خانواده تاکید کردند که لازم نیست ما در مجلس قوانینی را تصویب کنیم که الگو برداری از غرب باشد، چراکه در غرب خانواده معنای با ارزش‌های ما ندارد و خانواده در آنجا متلاشی شده است.

نماینده مردم قم گفت:  ایشان بحث عظمت مردم ایران را مورد تاکید قرار داد و مثال هایی زدند که مردم ایران از گذشته عملکرد درخشانی داشته و هنوز هم دارند و باید متناسب با شان این ملت بزرگ مسئولان کار کنند.

ذوالنوری تاکید کرد: رهبر انقلاب بر انقلابی‌گری در مجلس تاکید کردند و فرمودند که شما قسم خوردید حافظ دستاوردهای انقلاب باشید و بدون روحیه و جوهره انقلابی‌گری این امر محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: ایشان همچنین فرمودند که اساس این کنوانسیون‌ها این است که چند کشور قدرتمند و سلطه‌گر می‌نشینند و با مبانی خود قوانینی را وضع می‌کنند و کشورهای پیرامونی و پیرو آن نمی‌توانند بر آنها تاثیری بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی بیان کرد: تاکید ایشان آن  بود که اگر این کنوانسیون ها قوانین و مطالب خوبی دارند، نیازی نیست که جمهوری اسلامی معاهده‌ها و قوانین آنها را بپذیرد و ما می‌توانیم قوانین متناسب با همان موضوع را در کشور خودمان وضع کنیم و داشته باشیم.

نماینده مردم قم تاکید کرد: رهبر انقلاب با این فرمایششان در حقیقت مخالفت خود را با این کنوانسیون ها مشخص کردند که نباید این معاهدات از مجلس شورای اسلامی بیرون بیاید.

تصریح کرد: این مهم نشان می‌دهد که مقاومت های برخی از نمایندگان درباره نپیوستن به این کنوانسیون به جا بود و نمایندگانی که محکم ایستادند و مردمی که به این لوایح معترض بودند، درست تشخیص داده بودند؛ فرمایشات امروز رهبر انقلاب رسالت مجلس را سنگین تر می‌کند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com