کد خبر ۶۲۲۵۵ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶

شهید چمران الگوی بزرگی برای دانشجویان و اساتید است

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: شهید چمران الگوی بزرگی در علم و عمل و تقوا برای دانشجویان و اساتید است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار رئیس بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به شخصیت شهید چمران در عرصه‌های مختلف عنوان کرد: شهید چمران دارای بعد علمی، دینی، جهادی و فردی نخبه بود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: وی فردی تحصیل کرده و الگوی مهمی در علم و عمل و تقوا برای دانشجویان و اساتید و بسیجیان به شمار می رفت.

وی تصریح کرد: بزرگان و مفاخر علمی و دینی سرمایه های با ارزشی هستند که باید از آثار و تلاش های آن ها بهره برد.

امام جمعه قم اظهار کرد: تقوای الهی شاخصه‌ای مهم در خدمت رسانی و تولید محتواست یعنی همه امور و فعالیت ها باید بر محور حبل الله باشد تقوا به فعالیت های انسان جهت می دهد.

وی بیان کرد: مراکز علمی و دانشگاهی باید به محتواسازی در محیط های علمی اهمیت بدهند چرا که علم و دانش بدون محتوا دردی را درمان نمی کند.

آیت الله سعیدی خاطرنشان کرد: توجه به محتوای علمی و دینی در آموزش اهمیت زیادی دارد، نداشتن محتوا هر چیزی را بی اثر می کند متاسفانه گاهی عده ای بدون محتوا خود را در جامعه عرضه می کنند اما افراد ارزشی و متدین با بار محتوایی بالا به راحتی کنار زده می شوند.

وی گفت: افراد بی محتوا مانند کف بر روی آب هستند و اصالت از آن افرادی است که محتوا دارند و دچار خودباختگی و تغییر رنگ نمی شوند.

امام جمعه قم ادامه داد: افراد بی محتوا خود را در برابر بیگانه سست می بینند نباید در امور به خودباختگی دچار شد بلکه با تکیه بر توان وظرفیت های موجود مسیر تعالی را پیمود.

آیت الله سعیدی تصریح کرد: تقریب زمانی معنا می یابد که انسان در مقابل ادیان و فرقه های دیگر رنگ نبازد و به حبل الله برسد.

وی با قدردانی از تلاش های بسیج اساتید گفت: بسیج افتخاری بزرگ در راه انقلاب و خدمت به اسلام است تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره) گامی برای حضور مومنین و متدینین در عرصه های اجتماعی و سیاسی و دفاعی و فرهنگی بود.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) افزود: باید رنگ و بوی بسیجی بودن را در امور مختلف زندگی حفظ کنیم تا به انقلاب خدمت کنیم اگر افراد به بسیجی بودن خود افتخار کنند دچار پوچی و بی محتوایی نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: همه به ویژه بسیجیان به محتواسازی توجه کنند اگر لحظه‌ای از محتوا در امور غافل شویم از مسیر خارج خواهیم شد اگر افراد فرهیخته و نخبه دچار بی محتوایی شوند، نیز از مسیر حق و انقلاب خارج خواهند شد گاهی غفلت در یک لحظه اتفاق می افتد.

آیت الله سعیدی عنوان کرد: ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) در جهان نظیر و نمونه ندارند اما آنان همواره در دعاهای خود از غفلت و گناه و معصیت و نفس به خدا پناه می بردند.

وی خاطرنشان کرد: هیچ کس نباید در غفلت و بی خبری در دنیا به سر ببرد توجه به محتوای علمی و دینی در آموزش اهمیت زیادی دارد و محتواسازی در محیط های علمی بسیار اهمیت دارد.

امام جمعه قم بیان کرد: اگر در محتواسازی موفق شدیم در دیگر رسالت های علمی موفق خواهیم بود محتواسازی اولین گام در تعالی و پیشرفت است یکی از موانع در مسیر پیشرفت حواشی است که گاهی در جامعه ساخته می شود هیات اندیشه ورز باید به رصد این جریانات بپردازد تا نگذارند هر مساله ای به حاشیه مبدل شود.

آیت الله سعیدی اظهار کرد: گاهی مسائل در بطن به راحتی به حاشیه مبدل می شود نباید اجازه داد گرفتار حواشی شویم هر نهاد و مجموعه‌ای که گرفتار حواشی شد از پییشرفت فاصله می گیرد و هر زمان از حواشی فاصله گرفتیم به پیشرفت رسیدیم باید از تجربیات در مقابله با حواشی استفاده کرد.

امام جمعه قم گفت: چون شهید چمران پرمحتوا بود در آمریکا تحصیل کرد اما رنگ نگرفت چون خود رنگی ناب داشت برخی متاسفانه رنگ پذیرند اگر کسی از نظر محتوا کامل باشد از نظر روحی شکست نمی خورد.

وی اظهار کرد: شهید چمران از نظر نظامی نیز خدمات زیادی کرد و همراه با موسی صدر در جبهه انقلاب تلاش کرد و در عرصه انقلاب و نمایندگی مجلس فردی عالم به شمار می رفت.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com