کد خبر ۶۲۲۵۹ انتشار : ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵

گزارش ایکنا از جلسه شورای اقامه نماز استان قم

گروه اجتماعی ــ اولین جلسه شورای اقامه نماز استان قم  در سال جاری با حضور استاندار قم و مسئولان ستاد در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.

 گزارش ایکنا از جلسه شورای اقامه نماز استان قم 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا از قم؛ اولین جلسه شورای اقامه نماز استان قم در سال 1397 صبح امروز پنجشنبه با حضور استاندار قم،آیت الله اعرافی مدیر حوزه هایی علمیه کشور و مسئولان ستاد در جامعه المصطفی العالمیه برگزار شد.
در این جلسه محمد خامه یار دبیر ستاد اقامه نماز استان قم در تشریح عملکرد این ستاد گفت: با همت مسئولان نمازخانه های بزرگی در ادارات دولتی، دانشگاه‌ها و نیروگاه‌های سیکل ترکیبی ایجاد شده اما هنوز با نواقصی روبرو هستیم.
وی با بیان اینکه روزانه 30 نماز جماعت در زندان های استان اقامه می شود، افزود: در ماه مبارک رمضان 50 روحانی در زندان‌های استان حضور داشتند.
برگزاری اولین جشنواره سرود رضوی در استان قم

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در این جلسه عنوان کرد: یارانه سه برابری به رسانه ها و مطبوعات در صورت پرداختن به موضوع نماز تعلق می گیرد.
وی از برگزاری اولین جشنواه سرود رضوی در استان قم خبرداد و تصریح کرد: این جشنواره در قالب دهه کرامت برگزار می شود و تا کنون به دبیرخانه جشنواره سرود رضوی 90 اثر رسیده است.
نباید ترغیب به فریضه نماز متوقف به مسائل مادی شود

سید مهدی صادقی در ادامه این جلسه با اشاره به لزوم ایجاد زمینه‌ها برای اقامه نماز اظهار کرد: باید زمینه برای این مساله در جامعه ایجاد شود و به دنبال تقویت باورهای مردم در این خصوص باشیم، نیازمند پرداختن به شیوه‌های تبلیغ برای اقامه نماز هستیم.
استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: نماز جزو باورهای مسلمانان است و نباید تشویق و ترغیب افراد به این فریضه آلوده به مسائل غیرتوحیدی شود، در بحث نماز نباید به دنبال مزد گرفتن باشیم.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com