کد خبر ۶۲۳۳۱ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

شورای فضای مجازی قم اجازه حریم شکنی به خاطیان را نمی دهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، علی اصغر سلطانی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه، افزود: سال گذشته مجتمع تخصصی فضای مجازی در دادسرای قم افتتاح و شورای فضای مجازی متشکل از نماینده اداره کل اطلاعات، 2 تن از قضات ، نماینده رئیس پلیس فتا و نماینده اطلاعات سپاه تشکیل شد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود از کشف یک هزار و 617کیلوگرم انواع مواد مخدر دراین استان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد و گفت: طی سال گذشته نیز پنج هزار و 958 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاقچیان کشف و 164 پاتوق استعمال مواد مخدر نیز پلمپ شد.
وی اضافه کرد: از سال گذشته تاکنون با تشکیل اکیپ هشت نفره از ماموران مجرب پلیس مواد مخدر نسبت به فعالیت خرده فروشان داخل شهر مقابله و در این راستا سال گذشته 143 کیلوگرم و سه ماه نخست امسال 40 کیلوگرم انواع مواد مخدر از این افراد کشف و ضبط شده است.
وی با بیان این که اعتیاد از مسائلی است که جامعه را تهدید می کند، خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته، تلاش می شود با استفاده از روانپزشکان و مددکاران اجتماعی معتادان برای درمان به مراکز مربوطه معرفی و خانواده این افراد نیز روانکاوی شوند.
سلطانی گفت: طی یک سال گذشته در دادسرا به بیش از 50 هزار پرونده رسیدگی شده که در این مدت جرایم خشن با کاهش روبه رو بوده است.
وی با اشاره به این که دادستانی به عنوان مدعی العموم وظیفه اصلی مبارزه با مجرمان و احقاق حقوق عامه را بر عهده دارد، افزود: دادسرای قم با 23 شعبه دادیاری، 15 شعبه بازپرسی و یک شعبه ویژه دادستانی مشغول رسیدگی به پرونده های کفیری و قضایی استان می باشد.
وی گفت: همچنین مجتمع تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم راهنمایی و رانندگی نیز با حضور نهادهای شورای حل اختلاف، پزشکی قانونی و بیمه تشکیل شده است و مراجعه کنندگان تمام مراحل قانونی را در یک ساختمان پیگیری می کنند.
سلطانی افزود: افتتاح دادسرا در منطقه نیروگاه و تشکیل کمیته ویژه مبارزه با سرقت و کمیته ویژه مقابله با اراذل و اوباش در دادسرای مرکزی استان که متشکل از قضات دادسرا، دادگاه و پلیس های تخصصی می باشد، از دیگر اقدامات بوده است.
وی تصریح کرد: منطقه جرم خیزی در قم وجود ندارد و نتیجه اقدامات کمیته مبارزه با اراذل و اوباش در یک سال گذشته کاهش 43 درصدی جرایم بوده است.
به گفته وی، تشکیل تیم های ضابط بسیج در سه ناحیه، تشکیل تیم های ویژه برای نظارت بر شعبه های دادسرا و نظارت بر ضابطان دادگستری، استقرار یک شعبه در دادسرا برای رسیدگی به اعتراضات، رصد نظم و امنیت توسط گشت های ویژه دادستانی و ایجاد شعبه ویژه دادستانی با حضور همکاران قضایی و دادیار که وظیفه رسیدگی به پرونده های ویژه را بر عهده دارد، از دیگر اقداماتی است که در یک سال گذشته صورت گرفته است.
وی گفت: دادستان، شهرداری را مکلف به انتظام بخشی در پارک ها و بوستان ها نموده است و در حال حاضر همه پارک ها نگهبان دارد و جمع آوری متکدیان و کودکان کار و ساماندهی دستفروشان توسط شهرداری نیز با حمایت دادستانی انجام می شود.
سلطانی افزود: بازرسی از بیمارستان ها و مراکز درمانی و بهزیستی و نظارت بر قهوه خانه ها و مبارزه با زمین خواری از دیگر وظایف دادستانی می باشد که در این راستا در یک سال گذشته یک هزار و 736 هکتار زمین رفع تصرف و به بیت المال برگردانده شده است.
وی به جلوگیری از استعمال قلیان در قهوه خانه ها اشاره و بیان کرد: قهوه خانه ها کانون بسیاری از جرایم هستند و صرفا دخانیات در این مکان ها مطرح نیست.
وی تصریح کرد: در بسیاری از قهوه خانه ها که پلمپ شده، مشروبات الکلی و دخانیات کشف شده است.
معاون دادستان عمومی و انقلاب قم ادامه داد: دستورات لازم در این راستا به پلیس اماکن ابلاغ شده است و اگر به صورت مستمر طرح ادامه ممنوعیت استعمال قلیان اجرا شود، این طرح در آینده با موفقیت همراه خواهد بود.

* معاون فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم نیز در این نشست گفت: امسال در بخش فرهنگی 42 برنامه و در بخش پیشگیری از وقوع جرم نیز 41 برنامه در استان در حال اجراست.
حجت الاسلام عبدالمجید یزدی افزود: 25 کارگروه برای حل آسیب های اجتماعی در استان فعال است تا برای حل معضلات اجتماعی راهکار ارائه شود.
وی خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی برای مشارکت اجتماعی ارزش بالایی قائل است و در این راستا با اقشار مختلف از جمله معلمان، اساتید، مسئولان پرورشی مدارس، روحانیان، ستاد امر به معروف و نهی از منکر و اصناف در موضوع های مختلف از جمله پیشگیری از اعتیاد همکاری می کنند.
وی افزود: مردم می توانند هر نوع اطلاعات و شکایات از دستگاه های مختلف را در سامانه سجام به صورت آنلاین ثبت نمایند و برای راهنمایی با شماره 36707063 تماس حاصل نمایند.
یزدی در ادامه گفت: کلانتری ها محل مناسبی برای حضور فرزندان طلاق هنگام ملاقات با پدر یا مادر نیست و در این راستا مکانی در خیابان طالقانی (آذر) راه اندازی شده تا علاوه بر ایجاد آرامش، کودکان را از آسیب های مختلف مصون نگه دارد.
وی افزود: تلاش می شود مراکز مشابهی نیز با مشارکت نیروی انتظامی و بهزیستی در نقاط مختلف شهر راه اندازی شود و دیگر شاهد حضور کودکان در کلانتری ها نباشیم.
هفته اول تیر ماه به عنوان «هفته قوه قضاییه» نامگذاری شده است.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com