کد خبر ۶۲۳۳۵ انتشار : ۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰

15 هزار نفر در قم در حوزه صنایع‌دستی مشغول فعالیت هستند

معاون استاندار قم با اشاره به لزوم حمایت از صنایع‌دستی استان گفت: 15 هزار نفر در این استان از صنایع‌دستی ذی‌نفع هستند، محور توسعه استان قم گردشگری مذهبی است و باید اداره کل میراث فرهنگی برای تحقق این مسئله تلاش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، یونس عالی‌پور ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل میراث، صنایع‌دستی و گردشگری قم که در سالن همایش ونوس برگزار شد، با اشاره به نقش و جایگاه شهر مقدس قم اظهار داشت: سالیانه بیش از 20 میلیون زائر داخلی و خارجی به استان قم می‌آید که  باید کمک کنیم که امکانات استان در خدمت این زائران باشد.

وی بابیان اینکه کارهای زیادی برای انجام در بخش گردشگری در استان قم وجود دارد، افزود: این استان دارای توانمندی برای برگزاری هفته‌های فرهنگی و اقتصادی در کشورهای مختلف است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به اینکه 40 درصد اقتصاد استان قم مرتبط با بخش‌های گردشگری و خدمات است، تصریح کرد: سالیانه میلیون‌ها گردشگر ایرانی و خارجی به استان قم می‌آیند اما ساختار اداره‌کل میراث فرهنگی متناسب با این وضعیت نیست.

عالی پور با اشاره به لزوم حمایت از صنایع‌دستی استان گفت: 15 هزار نفر در این استان از صنایع‌دستی ذی‌نفع هستند، محور توسعه استان قم گردشگری مذهبی است و باید اداره کل میراث فرهنگی برای تحقق این مسئله تلاش کند.

وی بابیان اینکه باید توانمندهای استان قم در بخش‌های مختلف به نمایش گذاشته شود، خاطرنشان کرد: نقطه قوت استان قم فعال بودن تشکل‌های خصوصی است ویکی از برنامه‌های موردنظر برگزاری هفته فرهنگی و اقتصادی استان قم در 10 کشور دنیا تا دو سال آینده است.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com