کد خبر ۶۲۳۸۴ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴
مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی قم:

تخصیص 80میلیون وام برای بهسازی بافت فرسوده

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است، گفت: براساس مصوبه دولت به هر نفر وام بانکی 80 میلیون تومانی با سود 6 درصد و به ازای هر واحد 50 میلیون تومان وام دیگر اختصاص می‌گیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، علیرضا خاکی  در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به بافت های فرسوده استان، اظهار داشت: مالکینی که خواستار نوسازی املاک خود در بافت فرسوده هستند باید به مناطق شهرداری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: البته افرادی که املاک آنها در بافت تاریخی مرکز شهر واقع شده باید مجوزهای لازم از اداره کل میراث فرهنگی را نیز اخذ کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) با اشاره به اینکه صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده تا سقف تراکم مجاز رایگان است، گفت: براساس مصوبه دولت به هر نفر وام بانکی 80 میلیون تومان با سود 6 درصد اختصاص می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: برای ساخت بنا در بافت فرسوده به ازای هر واحد 50 میلیون تومان وام هم پرداخت می‌شودکه این پرداخت وام‌ و پیگیری امور مرتبط با این بافت‌ها با هدف تسهیل در امور به شرکت عمران معصومیه قم واگذار شده است.

خاکی با اشاره به تسهیلات بانکی دیگر برای بافت های فرسوده، عنوان داشت: تسهیلات 120 میلیون تومانی با سود 8 درصد از سوی بانک مسکن با سقف 144 قسط نیز در نظر گرفته شده است؛ البته قرار بوده این تسهیلات افزایش یافته که هنوز اقدامی از سوی دولت صورت نگرفته است.

وی ابراز داشت: تخفیف کامل عوارض در حد تراکم پایه در اراضی بافت فرسوده، تخفیف 50 درصدی عوارض مازاد بر تراکم متناسب با نقشه و شرایط زمین و... از جمله مزایایی است که برای افرادی که در بافت فرسوده اقدام به نوسازی می‌کنند در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سازمان نوسازی، بهسازی و زیباسازی با اشاره به تغییر مصوب بافت فرسوده، اضافه کرد: محدوده فعلی مصوب برای بافت فرسوده در استان هزار و 74 هکتار می باشد که با افزایش آن به بیش از هزار و 500 هکتار خواهد رسید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com