کد خبر ۶۲۳۸۷ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۶
ارتقاء آگاهی عمومی برای عبور از بحران آب؛

برگزاری همایش حامیان آب در قم / بحران جدّی است!

ارتقاء آگاهی‌های عمومی در حوزه فرهنگ‌سازی کاهش مصرف بی رویه آب شهری و روستایی، اقدام موثری برای عبور از این بحران است. به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه های متنوع فرهنگی در قم در نظر گرفته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم‌نا)، بحران آب در استان قم یکی از بحران‌های جدی است و خشکسالی‌ در این استان هم اکنون 14 ساله می باشد. رودهای خشک و خالی از آب، بیابان‌های خشک و بی‌ آب و علف و ریز گردها از آثار بحران گسترده آب در استان قم طی سال‌های اخیر است.

کارشناسان بر این باورند که برای حل مشکل و بحران آب استان قم، باید از بخشی نگری پرهیز کرد و از ظرفیت کشور در این باره استفاده کرد و با اتخاذ تدابیر علمی و دقیق با این بحران روبرو گردید.

علاوه بر اقدامات دولت و دستگاه های مسئول، ارتقاء آگاهی‌های عمومی در حوزه فرهنگ سازی کاهش مصرف بی رویه آب شهری و همچنین روستایی، دیگر اقدام موثر برای عبور از این بحران جدی است.

 

در همین باره مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم، با بیان اینکه استفاده از برنامه‌های فرهنگی برای تغییر روش زندگی و برخی ارزش گذاری‌ها بسیار مؤثر است، گفت: به مناسبت هفته صرفه‌جویی در مصرف آب برنامه‌های فرهنگی گوناگونی در نظر گرفته شده که در این راستا می‌شود به تبلیغات محیطی متنوع در سطح استان قم اشاره کرد.

علی جان صادق پور، از اجرای برنامه‌های تشویقی برای برخی مشترکین خبر داد و بیان کرد: از مشترکینی که در زمینه صرفه‌جویی در مصرف آب به صورت مثبت اقدام کرده‌اند به عنوان الگو و نمونه به مردم معرفی می‌شوند.


صادق پور در ادامه از برگزاری همایش حامیان آب در قم خبر داد و گفت: این همایش به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی به شمار می‌رود که در آخرین روزهای تیرماه یا نخستین روزهای مردادماه با حضور مقامات ملی و استانی به همراه ۲ هزار نفر از حامیان آب در ورزشگاه حیدریان برگزار می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند تأثیر مثبتی در مقوله صرفه‌جویی مصرف آب داشته باشد،عنوان کرد: در این راستا توسط هنرمندان قمی نمایش‌های خیابانی با مضمون صرفه‌جویی در مصرف آب در بوستان‌ها اجرا می‌شود.


مدیرعامل آبفای قم در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای ۷۵۰ نمایش آموزشی و ترویجی در مدارس ابتدایی استان قم خبر داد و ابراز کرد: این برنامه آموزشی و ترویجی در طول سال تحصیلی در مدارس اجرا شد تا دانش آموزان با مفاهیم صرفه‌جویی در آب آشنا شده و به عنوان حامیان آب به دوستان و افراد خانواده خود آموزش داده و مراقب مصرف بهینه آب باشند.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com