کد خبر ۶۲۳۹۰ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴

معاون استاندار قم: سیاست دولت حمایت از تولید است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مهرداد غضنفری روز یکشنبه در دوازدهمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسه های امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: دستگاه های اجرایی در تعهدات خود به موقع عمل کنند تا جلوی سوء استفاده ها گرفته شود و اگر کسی بخواهد معوقات خود را پرداخت نکند حتما با وی برخورد خواهد شد.
وی شیوه برخورد دستگاه های اجرایی استان قم با واحدهای تولیدی را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: هرچند در این زمینه با نقطه مطلوب فاصله داریم اما با همت همه مدیران و مسئولان، فصل خوبی درخصوص تسهیلات رونق تولید را پشت سر گذاشتیم.
غضنفری همچنین بر فعالیت دستگاه ها در اجرای سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال استان قم تاکید کرد و گفت: گزارش های مربوط به این حوزه از دستگاه ها و بانک ها اخذ می شود و دستگاه هایی که در اجرای تکالیف خود مشکل دارند از دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان کمک بخواهند.
سند توسعه سرمایه گذاری، تولید و اشتغال قم، روز ششم اردیبهشت ماه سال جاری طی آیینی همزمان با هفته کارگر و تجلیل از کارگران نمونه، با حضور علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و مسئولان در این استان رونمایی شد.
بر اساس این سند که وظایف دستگاه های مختلف به صورت مشخص تدوین شده است، باید با همکاری بخش دولتی و خصوصی، 14 هزار و 810 شغل با اعتباری بالغ بر 42 هزار و 43 میلیارد ریال طی امسال در قم ایجاد شود.
وی ادامه داد: دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم نیز گزارشی از دستاوردهای سال 96 را تنظیم کند تا خروجی کار این ستاد در سال گذشته مشخص شود.
وی همچنین یکی از خلاء ها در حوزه تولید را بحث نظارت دقیق عنوان کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان قم گزارش های نظارتی خود را در حوزه تسهیلات رونق تولید مستند کند و همه دستگاه ها در این زمینه تلاش کنند تا الگویی برای کشور باشیم.

** 78 مصوبه ستاد تسهیل در قم اجرایی شده است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم نیز در این جلسه با اشاره به این که در 11 جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، 160 مصوبه به تصویب رسیده است گفت: از این رقم، 78 مصوبه اجرایی شده و بقیه در دست اقدام است.
محمود سیجانی همچنین با اشاره به مشکلات واحدهای صنعتی قم گفت: این واحدها برای تامین ارز مورد نیاز برای خرید مواد اولیه با مشکل مواجه هستند که پیگیری برای حل مشکلات این واحدها ادامه دارد.
وی همچنین از برگزاری آیین روز اصناف در روز پنجشنبه هفته جاری با حضور یکی از مسئولان بلندپایه کشوری و روز صنعت و معدن در چهاردهم تیرماه جاری خبر داد.
2 هزار و 394 واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که از این تعداد 2 هزار و 256 واحد مربوط به صنایع کوچک، 75 واحد مربوط به صنایع متوسط و 63 واحد مربوط به صنایع بزرگ است؛ همچنین حدود 54 هزار تن در واحدهای صنعتی استان مشغول به کار هستند.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
همچنین در این جلسه، گزارش بانک های عامل در خصوص پرداخت تسهیلات رونق تولید، اقدام های انجام شده در خصوص تامین زمین ورودی شهرک صنعتی قنوات و تامین کسری آب این شهرک مورد بررسی قرار گرفت.
شهرک صنعتی قنوات در بخش مرکزی قم و در کیلومتر 15 جاده قم - قنوات و در کیلومتر 5 آزاد راه قم - گرمسار واقع شده است، مساحت این شهرک 140 هکتار است که تا 300 هکتار قابل توسعه می باشد.
1175 / 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com