کد خبر ۶۲۴۰۱ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۶

نخستین جشنواره خانوادگی اصناف قم برگزار می‌شود

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف از برگزاری نخستین جشنواره خانوادگی اصناف قم همزمان با روز ملی اصناف خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم در قم، سید ابراهیم صحفی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات اتاق اصناف قم برگزار شد، با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره خانوادگی اصناف قم اظهار داشت: این جشنواره همزمان با روز ملی اصناف و با لزوم تقدیر از صنف‌های مختلف به همراه خانواده آنان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در استان قم حدود 40 هزار واحد صنفی مشغول به فعالیت هستند، ابراز کرد: اتاق اصناف 60 اتحادیه مختلف را تحت پوشش داشته و مسائل مربوط به آنان را در اجرای قانون، نظارت و حمایت از اصناف و مردم بر عهده دارد.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم خاطرنشان کرد: یکی از اهداف برگزاری نخستین جشنواره خانوادگی اصناف قم در سال حمایت از کالای ایرانی، تقدیر از تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان صرفاً کالاهای ایرانی بوده و با پالایش واحدهای ارائه‌دهنده کالاهای ایرانی از این واحدهای نمونه در این جشن تقدیر به عمل خواهد آمد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را سه‌شنبه پنجم تیرماه دانست و عنوان کرد: این جشنواره از ساعت 20 الی 22 با حضور هنرمندان و چهره‌های سرشناس کشوری و استانی از جمله جواد افشار کارگردان نام آشنای سینمای کشور، علی فرحناک و کوروش زارعی بازیگران سرشناس استانی و همچنین با اجرای قطعات موسیقی توسط خواننده مطرح کشور مجید اخشابی برگزار می‌شود.

صحفی شعرخوانی مجید تال شاعر مطرح کشوری را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد و گفت: این جشنواره با حضور بیش از 7000 نفر از اعضای خانواده بزرگ اصناف استان قم و با حضور مسئولان استانی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار می‌گردد.

وی تقدیر از واحدهای نمونه عرضه کالای ایرانی در این جشنواره را مدنظر قرار داد و افزود: به‌تمامی اتحادیه‌ها برای انتخاب این فروشگاه‌ها نامه‌نگاری شده و قرار است تنها از فروشگاه‌هایی که صرفاً کالای ایرانی عرضه کرده تقدیر شود.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق اصناف قم تصریح کرد: در سال حمایت از کالای ایرانی برای فروشگاه‌هایی که صرفاً کالای ایرانی عرضه می‌کنند با رایزنی با اداره دارایی، شهرداری و غیره برای آنان امتیازاتی شامل تخفیف در مالیات، کاهش عوارض کسبی و کاهش عوارض سالانه آن‌ها در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مدرسه و دانشگاه اصناف در استان قم اظهار داشت: این اقدام برای ارتقای سطح علمی اصناف راه‌اندازی شده است و متقاضیان باید قبل از کسب مجوز 26 ساعت کلاس آموزشی در زمینه‌های بهداشت، اداره کار، اماکن، دادگستری و فقه کسب‌وکار را طی کنند.

صحفی همچنین به راه‌اندازی اتوماسیون اداری اصناف در قم اشاره کرد و گفت: به‌منظور کاهش بروکراسی‌ها و زمان برای اصناف، اتوماسیون اداری اصناف قم راه‌اندازی شده که تاکنون با مرکز بهداشت قم، اماکن، بازرسی و نظارت لینک ارتباطی برقرارشده است.

برچسب ها :قم
اخبار مرتبط :
    شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com