کد خبر ۶۲۴۱۲ انتشار : ۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۲

قم پایلوت اعزام کاروان های راهیان نور است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از یکشنبه شب ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم حمید شیخ الاسلام دربازدید از پروژه درحال احداث مرکز فرهنگی و موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این استان، با اشاره به عبور 40 درصد کاروان های راهیان نور کشور از قم یادآور شد: دراین راستا می توان برای بازدید کاروان های عبوری از موزه دفاع مقدس برنامه ریزی کرد.
وی افزود:بازدید فرهنگیان و دانش آموزان از موزه دفاع مقدس قم پس از افتتاح آن، نقش زیادی در معرفی موزه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خواهد داشت.
وی گفت: درطراحی محتوای و محوطه موزه و امکانات آن حتما بایستی موضوع نشاط و تنوع و مخاطب شناسی جذب و ... مدنظر قرار گیرد تا هم به عنوان مکانی امن برای بازدیدکنندگان و هم عاملی مهم درترویج ارزش های ایثار و شهادت مورد توجه واقع شود.
شیخ الاسلام ادامه داد: توجه به مسائل نرم افزاری پروژه در کنار احداث بنای آن از اهمیت بالایی برخوردار است و در زمینه محتوا حتما باید به موضوع تدبیر، تدوین، طراحی و تولید به طور خاص توجه شود.
وی افزود:فرهنگیان و حدود 250 هزار دانش آموز قم آمادگی دارند پس ازافتتاح موزه انقلاب و دفاع مقدس از آن بازدید کنند و هر دانش آموزی می تواند خانواده و بستگان خود را در جریان محتوای این مرکز قرار دهد.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس قم نیز دراین دیدار اظهار داشت: این مرکز تنها مرکز کشور است که به تبیین نقش روحانیت و زنان در دوران دفاع مقدس می پردازد.
احمد حسینی تاکید کرد: جامعه آموزش و پرورش استان قم می تواند هم از نظر ارائه تجربیات در احداث فرایند تکمیل موزه و هم به لحاظ استفاده از طیف وسیع مخاطبان دانش آموز و فرهنگی در معرفی موزه و فرهنگ جهاد و مقاومت تاثیرگذار باشد.
باغ موزه دفاع مقدس قم به عنوان یک پروژه ملی که از سال 1389 عملیات اجرایی آن آغاز شده و تاکنون با فراز و فرودهای متعددی مواجه بوده است درحال حاضر به گفته متولیان امر برای بهره برداری درسالجاری نیازمند عزم جدی و حمایت های همه جانبه مسئولان استان است.
باغ موزه دفاع مقدس بهترین مکانی است که می‌توان با شیوه‌های نوین و هنری، حضور و تأثیر قشرهای مختلف و سازمان، نهادها و یگان‌های رزم در دفاع مقدس را به صورت مستند و مصور در معرض دید همگان قرار داد.
بنای اصلی پروژه درمساحتی به ابعاد 8 هزار مترمربع احداث می شود که درکل محوطه با مساحتی حدود 30هکتار دراختیار مردم قم و زائران قرار خواهد گرفت،دراین مکان فضاهای سبز، استراحتگاه، مکان‌های آموزشی، معنوی، نمایشی، فرهنگی، نمادهای ارزشی دفاع مقدس و مکان‌های هنری و تفریحی در نظر گرفته شده است.
دراین باغ موزه ابزارهای مورد استفاده در جنگ و تندیس سرداران دفاع مقدس در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد گرفت و از سوی دیگر دراین مجموعه به مسائلی مانند نقش غیر رزمی و حمایتی مردم‏‌، مساجد، روحانیت، آموزش و پرورش و نهادهای دیگر در دفاع مقدس پرداخته می شود ، و بخشی دیگر نیز در خصوص حضور مستقیم و رزمی مردم و اقشار مختلف در هشت سال دفاع مقدس است.
همچنین دراین مجموعه بخشهایی دیگری ازجمله کتابخانه،آمفی تئاترو سالن کنفرانس در نظر گرفته شده است.
قرار است باغ موزه قم در صورت تامین اعتبار در 22 بهمن امسال به بهره برداری برسد.
7403/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com