کد خبر ۶۲۴۲۹ انتشار : ۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۳

طرح سنجش سلامت برای 26 هزار نوآموز قمی اجرا می‌شود‌

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم از اجرای طرح سنجش سلامت برای 26 هزار نوآموز در استان قم خبر داد.

سید احمد آقامیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قم، با اشاره به شروع فعالیت‌های پایگاه سلامت سنجش نوآموزان اظهار داشت: فعالیت‌های پایگاه سلامت سنجش نوآموزان از 5 تیرماه با حضور دو تن از فرزندان شهید مدافع حرم در مدرسه فاطمه الزهرا(س) آغاز می‌شود.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم گفت: پیش‌بینی ما این بوده که 26 هزار دانش‌آموز در این سنجش به پایگاه‌های سلامت سنجش مراجعه نمایند.

وی با اشاره به تعداد پایگاه‌های فعال در اجرای سنجش تصریح کرد: امسال 10 پایگاه ثابت، یک پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی در سطح استان داریم که پایگاه نامجو در مدرسه پردیسان، پایگاه بلال در بلوارامین، پایگاه ملاهادی سبزواری در 20 متری امام حسین(ع) از پایگاه‌های ناحیه 4 استان هستند.

آقامیری ادامه داد: همچنین مدرسه فاطمه الزهرا(س) و ابابصیر در بلوار نواب از پایگاه‌های ناحیه 3 استان، مدرسه رویش و طلوع در خیابان جوادالائمه، پاسداران غربی در ناحیه 2، مدرسه مهر امام در شهر قائم و مدرسه جابر در خیابان آذر از پایگاه‌های ناحیه 1 هستند که پایگاه میلاد به‌عنوان پایگاه تخصصی برای رضایتمندی هر چه بیشتر والدین انتخاب‌شده است که به مدت 2 ماه از تاریخ پنجم تیرماه لغایت پنجم شهریورماه به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

وی تأکید کرد: اجرای سنجش و مراجعه جهت ارزیابی همچون سنوات گذشته صورت گرفته و والدین با مراجعه به نزدیک‌ترین مدرسه محل سکونت و ثبت‌نام اولیه در تاریخ و ساعت مشخص به پایگاه مربوطه مراجعه و ارزیابی‌های بینایی، شنوایی، آمادگی تحصیلی و اختلالات رفتاری و بهداشت آن‌ها صورت می‌گیرد.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم، ضمن توصیه به والدین در مورد خواب کافی و ایجاد شرایط روحی و روانی مناسب برای نوآموزان افزود: از والدین درخواست داریم تا سنجش سلامت و غربالگری فرزند خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

وی همچنین درباره تشخیص ارزیابی‌ها توسط 120 نفر از متخصصین در پایگاه‌های سنجش سلامت گفت: تشخیص جایگاه دانش‌آموزان مشکوک به مشکل در پایگاه تخصصی و تجهیز شده میلاد انجام خواهد گرفت که در صورت صلاحدید و ارزیابی‌های دقیق و تعریف‌شده هرگونه نقصان و جهش بررسی و واحد آموزشی پس از آزمون معرفی خواهد شد.

آقامیری با اشاره به در نظر گرفتن یک پایگاه سیار نیز عنوان کرد: مراحل سنجش توسط پایگاه سیار از ابتدای مردادماه با هماهنگی بخش‌های جعفریه، کهک، خلجستان انجام خواهد شد که دیگر نیاز بوده والدین برای ارزیابی به شهر بیایند.

رئیس اداره آموزش پرورش استثنایی یادآور شد: مبلغی که والدین از طریق کارت پست الکترونیکی باید پرداخت کنند  25 هزار تومان بوده که مستقیم به خزانه کشور وارد می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com