کد خبر ۶۲۴۸۶ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۸
رییس بنیاد نخبگان استان قم:

آغاز شناسایی دانشجویان برتر به منظور اعطای جوایز آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی از 5 تیرماه

رییس بنیاد نخبگان استان قم از اجرای فراخوان ثبت نام اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعدادهای برتر در چهار قالب آموزشی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی در سال تحصیلی 98-97 خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، محمد محمد رضایی اظهار کرد: در راستای اجرای مفاد آیین‌نامه اعطای جوایز تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر در سال تحصیلی 97-98، بنیاد ملی نخبگان در یک فضای رقابتی از بین دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‎ها و موسسات آموزشی و پژوهشی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد، و دکتری تعدادی را به عنوان نامزد دریافت جوایز تحصیلی انتخاب خواهد کرد.

رییس بنیاد نخبگان استان قم در خصوص مزایای این طرح گفت: بنیاد ملی نخبگان بر اساس آیین‌نامه«اعطای جایزه‌های تحصیلی به دانشجویان صاحب استعداد برتر(( تسهیلات ویژه‌ای را در قالب چهار جایزه آموزش، پژوهش، فناوری و فرهنگ ))شامل موارد متعددی مانند راتبه دانشجویی، اعتبار آموزش‌یاری، اعتبار پژوهش‌یاری، اعتبار فن‌یاری، اعتبار توانمندی آموزشی، اعتبار ارتباطات علمی، اعتبار توانمندی کارآفرینی و ... به دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور اعطا می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه سهمیه محدودی برای دانشجویان و پژوهشگران و دانش پژوهان دانشگاه‌های قم در نظر گرفته شده، دانشجویان باید تا 15 مردادماه سال جاری با بارگذاری اطلاعات در سامانه «سینا» بنیاد ملی نخبگان برای شرکت در این رقابت اقدام کنند.

محمد رضایی ادامه داد: بررسی پروندة دانشجویان منوط به ثبت کامل اطلاعات متقاضی در سامانة اطلاعاتی بنیاد ملّی نخبگان ( http://sina.bmn.ir/) و سپس انتخاب گزینة «شروع فرایند» در فرایند «درخواست بررسی پرونده برای جایزه‌های تحصیلی» در بخش «درخواست‌ها»ی سامانه است.

رییس بنیاد نخبگان استان قم عنوان کرد: اطلاعات مورد نیاز به منظور انتخاب دانشجویان صاحب استعداد برتر دانشگاه‌های و موسسات عالی آموزشی و پژوهشی استان قم برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان در سال تحصیلی 98-97 در سایت بنیاد نخبگان قم به آدرس  www.qom.bmn.ir  نیز درج شده است.

محمد محمد رضای خاطرنشان کرد: دانشجویان در صورت هر گونه سوال و یا ابهامی می‌توانند به کارشناسان بنیاد ملی نخبگان مراجعه کرده یا با شماره 37705800 داخلی 266 تماس بگیرند.

محمد رضایی با اشاره به جامعه هدف این طرح گفت: دانشجویان دوره‌های کارشناسی، کارشناسی‌ارشد، دکتری‌حرفه‌ای و دکتری‌تخصصی در تمامی رشته‌ها و دوره‌های تخصص و فوق‌تخصص رشته‌های علوم پزشکی که در سنوات مجاز تحصیل(دانشجویان دورة کارشناسی چهار سال، دانشجویان دورة کارشناسی ارشد دو سال، دانشجویان دورة دکتری حرفه‌ای هفت سال، دانشجویان دوره‌های تخصص و دکتری تخصصی چهار و نیم سال و دانشجویان دوره‌های فوق تخصص در رشته‌های علوم پزشکی سه سال) در یکی از دانشگاه‌ها یا مراکز آموزشی و پژوهشی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تحصیل می‌کنند می‌توانند از این جوایز بهره‌مند شوند.

رییس شواری علمی بنیاد نخبگان تاکید کرد: افتخاراتی مانند کسب مدال طلا، نقره یا برنز در المپیادهای دانش‌آموزی ملی و جهانی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری ورود به دانشگاه‌های کشور و مقالات بین الملی و علمی پژوهشی و همایشی، و...داشته باشند در بررسی درخواست های امتیاز دارد.

رییس بنیاد نخبگان استان قم خاطرنشان کرد: کسب رتبه اول تا سوم در المپیادهای ملی دانشجویی، کسب رتبه برتر در آزمون‌های سراسری علوم پزشکی کشور اعم از آزمون‌های جامع، پیش‌کارورزی، دستیاری در رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی و دستیاری فوق تخصصی پزشکی، کسب عنوان دانشجوی ممتاز دانشگاه‌ها دانشجوی نمونه کشوری و یا ثبت اختراع برگزیده براساس آیین‌نامه شناسایی و پشتیبانی از اختراع‌های برگزیده،برگزیدگان مسابقات ملی و بین الملیی هنری، ادبی، و قرآنی مورد تایید بنیاد ملی نخبگان از دیگر فعالیت های نخبگانی می باشد.

وی به تفاوت فراخوان جوایز تحصیلی در سال جاری نسبت به گذشته اشاره و تاکید کرد: دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی نیز باید از طریق سامانه مربوطه با سایر دانشجویان استان در این فرآیند به رقابت بپردازند.

محمد محمد رضایی با توجه به برگزاری کنکور سراسری دانش آموزان  ادامه داد: در سال اول مقطع کارشناسی دارندگان مدال طلای کشوری در المپیاد های دانش آموزی و رتبه 1 تا 100 کشوری در آزمون سراسری ورود به دانشگاه گروه  های ریاضی و فنی، عاوم تجربی، رتبه 1تا 80 گروه انسانی، و تا 40 هنر ، بدون رقابت از تسهیلات جوایز تحصیلی بهره مند می شوند.

رییس بنیاد نخبگان استان قم افزود: دانش جویان نو ورود مقاطع مخالف تحصیلی می توانند از اول مهر ماه تا بیست مهر ماه پس از صدور اطلاعیه درخواست جوایز تحصیلی را در سامانه سینا ارسال فرمایند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com