کد خبر ۶۲۴۹۶ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۵
ذوالنور در صحن علنی مجلس:

رئیس جمهور در وانفسای کنونی اقتصادی به توچال می‌رود و کیف می‌کند/امروز رئیسی رئیس جمهور نیست اما دلار 9 هزار تومان شده!

نماینده مردم قم در مجلس گفت: گفتند اگر رئیسی رئیس‌جمهور شوند قیمت ارز 7 هزار تومان می‌شود؟ اکنون رئیسی نیست و ارز 9 هزار تومانی شده است. چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نماینده مردم قم در مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر بهرام پارسایی سخنگوی کمیسیون فراکسیون امید مجلس که مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی فعلی به گردن منتقدان برجام است اظهار داشت: دو مقوله جدا از هم داریم. پارچه‌های طوماری که در مجلس پهن شد در اصل برای این بود که ما حامل اعتراض مردم به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم بودیم.

وی افزود: این مسئله ربطی به برجام نداشت. عروس بلد نیست برقصد می‌گویند زمین کج است و این موضوع که ربطی به چیزی ندارد به مسئله دیگری ربط می‌دهند.

ذوالنوری ادامه داد: آقای پارسایی در تذکرش گفت که مخالفین برجام ربا آمریکا و نقض کنندگان برجام همراهی کرده‌اند. این حرف یعنی کسانی که به دولت می‌گفتند با دشمن که شما را فریب می‌دهد همراهی نکنید و یا با منافع مردم بازی نکنید و ضمانت اجرایی بگیرید و برای ادامه برجام هزینه ایجاد کنید تا هر موقع خواست طرف مقابل برجام را نقض کند، حال که دیگران این کار را نکردند خدا و مردم را ول کردند و به کدخدا چسبیدند و نتیجه آن این شده که این بلا سر مردم بیاید و زندگی مردم متلاشی شده است را محکوم می‌کنند.

وی بر همین اساس اضافه کرد: حالا امروز دولتی که جریان و خطش معلوم است می‌گوید مشکل سکه و دلار به دلیل پهن کردن طومار و پلاکارد در مجلس است یعنی اقتدار دولت و استحکام آن با یک پلاکاردی که حاوی اعتراض مردم به یک کنوانسیون دیگری بوده است، از بین رفته و قیمت دلار اینگونه افزایش می‌یابد، پس از فردا باید عدم کفایت دولت را در مجلس رقم بزنیم.

وی همچنین تصریح کرد:‌کسانی که از این دولت حمایت کردند باید پاسخگوی این وضعیت باشند ظرف چند ماه متاسفانه قیمت ارز در چند ماه اخیر دو یا چند برابر شده است.

وی ادامه داد: مگر همین ها نبودند که گفتند اگر رئیسی رئیس‌جمهور شوند قیمت ارز 7 هزار تومان می‌شود؟ اکنون رئیسی نیست و ارز 9 هزار تومانی شده است. چه کسی باید پاسخگوی این مسئله باشد.

وی با اشاره به اینکه امروز به ما توهین شده است،‌گفت:‌ حامیان دولت گفتند ما با آمریکا همراهی کردیم و با پهن کردن پلاکارد و طومار این وضعیت اقتصادی را رقم زده است. سوال این است که آیا پهن کردن پلاکارد و طومار ما این وضعیت را به وجود آورد ه است.

وی گفت: این چه توهینی است که اگر ما از منافع ملت دفاع کردیم و گفتیم تضمین بگیرید که حقوق ملت از بین نرود، این همراهی با ترامپ است؟

وی در بخش دیگری از تذکر خود گفت:‌آقای روحانی و آقایانی که اینگونه از او حمایت می‌کنند از مردم دورند متاسفانه در سال حمایت از تولید ایرانی در این وانفسای مردم آقای روحانی با لباس ورزشی برند خارجی در توچال کیف می‌کند.

وی افزود: اینها بیایند و با مردم بر روی زمین راه بروند. نه اینکه از مردم فاصله بگیرند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com