کد خبر ۶۲۵۰۳ انتشار : ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۹

خدمت کریمانه به رسم اهل بیت(ع)، شعار دهه کرامت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از روز سه شنبه ایرنا به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) ، دبیرکارگروه محتوایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت در قم درگفت وگویی اظهار داشت: برخی عناوین روزهای دهه کرامت که از 24 تیرماه مطابق با اول ذی القعده سالروز میلاد خجسته حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز می شود،خدمت کریمانه در پرتومحبت کریمه اهل بیت، خدمت کریمانه و ترویج فرهنگ گره گشایی ، شادی مومنانه در سایه خدمت کریمانه ، شهدا، الگوی خدمت کریمانه ، خادمان خاندان اهل بیت ، نماد خدمت کریمانه و وقف و نذر کرامت جاودانه می باشد.
حجت الاسلام جواد بهشتی پور،ارتقاء کرامت اجتماعی با حمایت از کالای ایرانی ، اهل بیت پیامبر اعظم(ص) ، پناه مستضعفان جهان و امام هشتم ، الگوی کامل خدمت کریمانه را از دیگر عناوین دهه کرامت ذکر کرد.
گفتنی است، شعار «در شادی اهل‌بیت(ع) شاد باشیم» شعار ملی دهه کرامت سال گذشته بوده است.
درهمین حال اوایل خردادماه سالجاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان با اشاره به دهه کرامت اظهار داشته بود: جریان سازی تبلیغات محیطی و ایجاد شور و نشاط اجتماعی، اطلاع رسانی برنامه های دهه کرامت، برگزاری جشنواره های فرهنگی شاد و طنز، نمایشگاه معرفی محصولات فرهنگی مذهبی، نمایش فیلم های کوتاه و طنز و اکران آنها در سینماهای قم، اجرای نمایش های شاد خیابانی، تزیین فضاهای آموزشی، پخش سرودهای انقلابی و برگزاری مسابقات فرهنگی به منظور ایجاد فضای جشن و شادی از جمله برنامه های دهه کرامت می باشد.
سید موسی حسینی کاشانی افزوده بود: علاوه بر استفاده از ظرفیت های حرم حضرت معصومه(س)، مسجد مقدس جمکران، مساجد و بقاع متبرک امامزادگان، در 40 نقطه روستایی قم برنامه های جشن دهه کرامت برگزار می شود.
معاون فرهنگی حرم حضرت معصومه(س) نیز در این جلسه با بیان این که ستاد دهه کرامت با محوریت حرم کریمه اهل بیت(ع) در قم شکل گرفته است گفته بود: پرداختن به شخصیت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س)، تبیین آثار زیارت و توجه به آثار هجرت این بزرگواران به مشهد و قم از جمله های برنامه های دهه کرامت است.
حجت الاسلام صفر فلاحی افزوده بود: چاپ ویژه نامه، اجرای طرح نذر خنده، اعزام سفیران کریمه و بیان آثار و کرامت حضرت معصومه(س)، برنامه ویژه زیارت اولی ها، پویش عکاسی در قالب لبخند کرامت و ثبت نام از خادمان افتخاری حرم حضرت معصومه(س) در سراسر کشور از جمله برنامه های دهه کرامت در قم است.
وی با بیان این که پارسال یک هزار زائر اولی در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) در قم حضور داشتند گفته بود: با برنامه ریزی های انجام شده امسال نیز در نخستین روز دهه کرامت مصادف با میلاد حضرت معصومه(س) یک هزار زائر به زیارت کریمه اهل بیت (ع) مشرف می شوند.
از یکم ذی القعده سالروز ولادت حضرت معصومه(س) تا یازدهم ذی القعده سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع)، به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.
6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com