کد خبر ۶۲۵۱۷ انتشار : ۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷

مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی با حضور مراجع تقلید برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم پنجاه و نهمین سال درگذشت آیت‌الله العظمی بروجردی شب گذشته 5 تیرماه با حضور جمعی از مراجع تقلید و استادان و فضلای حوزه برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت آیت‌الله بروجردی با حضور مراجع تقلید برگزار شد

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایکنا؛ در این مراسم که سه‌شنبه شب در مسجد اعظم قم برگزار شد حضرات آیات مکارم شیرازی، سبحانی و علوی گرگانی همچنین نمایندگان برخی از مراجع دیگر حضور داشتند.

همچنین آیات امینی، عضو خبرگان رهبری، اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه، نماینده دفتر مقام معظم رهبری، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه و اعضای خبرگان رهبری و تولیت آستان حضرت معصومه(س) از دیگر شرکت‌کنندگان در این مراسم بودند.

حضور اقشار مختلف مردم همچنین علما، فضلا و طلاب در این مراسم به حدی بود که مسجد اعظم در تجلیل از مقام فقاهت و مرجعیت دینی فضای خالی نداشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی، استاد حوزه علمیه در سخنانی به بیان ویژگی‌های علمی، اخلاقی و اجتماعی آیت‌الله العظمی بروجردی پرداخت و گفت: زهد، اخلاص و ساده‌زیستی آن زعیم بزرگ حوزه، مثال زدنی است.

وی با اشاره به تلاش بزرگان حوزه برای حفظ دین در طول تاریخ گفت: آیت الله العظمی بروجردی در عین اقتدار به حفظ و گسترش حوزه علمیه کمک کردند و با تربیت شاگردانی بزرگ، زمینه‌ساز انقلاب اسلامی شد.

رفیعی با اشاره به مردمی بودن آن مرحوم تصریح کرد: روحیه مردمی بودن آیت الله بروجردی سبب شد تا تشییع جنازه ای به این وسعت به تعبیر مرحوم فلسفی در تاریخ ایران رخ نداده باشد.

یادآور می شود آیت الله سید حسین طباطبائی بروجردی از مراجع تقلید بزرگ شیعه در قرن چهاردهم قمری 17 سال زعیم حوزه علمیه قم و 15 سال مرجع عام شیعیان جهان بود.سید حسین طباطبائی بروجردی از مراجع تقلید بزرگ شیعه در قرن چهاردهم قمری 17 سال زعیم حوزه علمیه قم و 15 سال مرجع عام شیعیان جهان بود.
آیت الله بروجردی از شاگردان آخوند خراسانی بود که بعد از بازگشت از نجف در بروجرد ساکن شد. چند سال پس از درگذشت آیت الله عبدالکریم حائری یزدی،‌ به دعوت مراجع سه گانه (حجت،‌ خوانساری، صدر) به قم آمد و ریاست حوزه علمیه قم را بر عهده گرفت. پس از درگذشت آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی، آیت الله بروجردی مهم‌ترین مرجع شیعیان بود و در دهه ۱۳۳۰ هجری شمسی مرجع عام شیعیان محسوب می‌شد.

آیت الله العظمی بروجردی آیت الله بروجردی در سن ۸۶ سالگی بر اثر بیماری قلبی دار فانی را وداع گفت و پیکرش در حرم حضرت(س) معصومه به خاک سپرده شد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com