کد خبر ۶۲۶۱۲ انتشار : ۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۰
دبیر مجمع عالی تفسیر حوزه علمیه قم:

۱۶۰ مفسر قرآن در ماه رمضان به سراسر کشور اعزام شدند

دبیر مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه علمیه قم از اعزام ۱۶۰ مفسر حوزوی قرآن درطول ماه مبارک رمضان امسال به نقاط مختلف کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین میرکتولی، طی سخنانی در مراسم اختتامیه طرح اعزام اساتید حوزوی مفسر قرآن کریم که در دارالقرآن علامه طباطبایی (ره) برگزار شد، با بیان این که طرح اعزام اساتید مفسر قرآن کریم به استان های مختلف کشور از سال 90 با اعزام 30 استاد برجسته به 30 مرکز استان آغاز شد، اظهار داشت: به لطف الهی و عنایات حضرات معصومین(ع) ، این طرح در طول چند سال اخیر همواره رشد خوبی داشته به طوری که امسال در مجموع 130 استاد مفسر و مبلغ قرآن به نقاط مختلف کشور تحت این طرح اعزام شدند.

وی با اشاره به این که حدود 70 نفر سال گذشته و امسال از سوی دفتر تبلیغات اسلامی به منظور تفسیر قرآن کریم اعزام شدند گفت: همچنین از سال گذشته به همت مجمع عالی تفسیر قرآن حوزه، دست کم 10 نفر با همکاری و مشارکت سازمان ارتباطات به کشورهای مختلف اعزام شدند که ان شاءالله این برنامه با قوت در سال های آینده نیز تداوم خواهد داشت.

این استاد سطوح عالی حوزه همچنین با اشاره به این نکته که ماه مبارک رمضان امسال، طرح اعزام اساتید مفسر قرآن با هماهنگی و همراهی پنج نهاد تبلیغی محقق شد، افزود: در این طرح سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان اوقات و امور خیریه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و نیز سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشارکت داشتند که جا دارد از زحمات آن ها کمال قدردانی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر این ها ماه رمضان همین امسال با همت مسئولان ستاد تفسیر قرآن و با همکاری خوب امور فرهنگی شهرداری تهران در مجموع در 50 مسجد پایتخت، جلسه تفسیر قرآن برگزار شد که حرکت بسیار خوب و تاثیرگذاری برای امسال بود.

حجت الاسلام و المسلمین میرکتولی در خاتمه گفت: ان شاءالله بنا داریم که برای دهه اول محرم امسال نیز حدود یکصد مفسر قرآن را ویژه این ایام به نقاط مختلف کشور اعزام کنیم.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com