کد خبر ۶۲۷۳۲ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰

اعزام کاروان‌های "زیرسایه خورشید" به سراسر کشور، در دهه کرامت

نماینده آستان مقدس حرم رضوی در استان قم عنوان کرد: آستان قدس رضوی به مناسبت دهه کرامت، کاروان‌های خادمان و مبلغین حرم مطهر امام رضا(ع) را تحت عنوان "زیرسایه خورشید" به سراسر کشور اعزام می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، محمد باقر تکیه ای در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت دهه کرامت، بیان کرد: آستان قدس رضوی مانند سال های گذشته برنامه جامعی را به مناسبت دهه کرامت با مرکزیت مضجع شریف علی بن موسی الرضا(ع)  و به گستره سیطره امام رضا در 4اقلیم برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: حرممطهر، شهر مشهد، سراسر کشور و سطح بین الملل، 4 اقلیم برنامه ریزی شده برای اجرای برنامه‌های دهه کرامت است که با برنامه ریزی های صورت گرفته، در شهر مشهد مقدس مشهد در قالب 8هزار برنامه در همه محلات برگزار می‌شود.

نماینده آستان مقدس حرم رضوی در استان قم تصریح کرد: در سطح کشور نیز 50عنوان برنامه، تحت عنوان "زیرسایه خورشید" برگزار می‌شود که در این برنامه‌ها 10هزار جوان درگیر می‌شوند و محور همه‌ی این برنامه ها، شعار "خدمت کریمانه" است.

وی خاطر نشان کرد: در حوزه بین الملل نیز، علاوه بر اعزام کاروان های زیر سایه خورشید، برنامه های دیگری پیش بینی شده است و در دهه کرامت اجرا می‌شود.

در این نشست، ابراهیمی نژاد نماینده آستان مقدس احمد بن موسی(ع) نیز بیان کرد: یک پیش بینی جامع برای اقشار مختلف انجام شد و کمیته 8گانه از 40دستگاه دولتی و مردمی تقسیم بندی شدند و کارها را در حوزه تخصص خود در استان فارس پیش می‌برند.

وی افزود: مهمترین حرکت مردمی در ایام دهه کرامت، برگزاری کاروان های پیاده به سمت حرم شاهچراغ و اجتماع بزرگ مردمی در حرم مطهر آن حضرت است.

شمس نیا، نماینده آستان مقدس عبدالعظیم حسنی(ع) نیز در این دیدار عنوان کرد: آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم(ع) در طول دهه کرامت با 25عنوان برنامه فعالیت خواهد داشت که از مهم ترین برنامه‌ها، غبارروبی ضریح و تعویض پرچم گنبد آستان مقدس است؛ جشن نونهالان و محافل قرآنی از سایر برنامه های استان در این ایام است و همچنین دومین سال مسابقه سلام به حضرت عبدالعظیم(ع)، در این آستان برگزار می‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com