کد خبر ۶۲۷۶۷ انتشار : ۱۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۰
شرکت توزیع برق از ادامه خاموشی‌ها خبرداد؛

قطعی برق قم از تهران اعمال می‌شود

در مسئله خاموشی برق اختیار به‌صورت کامل از استان‌ها گرفته‌شده و مدیریت شبکه به‌صورت کلی در اختیار وزارت نیرو است و اعمال خاموشی و ساعت در نظر گرفته‌شده برای خاموشی به‌صورت مستقیم توسط مرکز اعمال می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، مهدی آهنین‌پنجه ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار داشت: اعمال خاموشی در مناطق مختلف استان قم به‌صورت مستقیم از تهران اعمال می‌شود.


وی با اشاره به‌ضرورت ممیزی کردن ظرفیت‌های بیش از نیاز واقعی واحدهای صنعتی استان افزود: اگر واحدی بیش از نیاز واقعی خود سهمیه برق دریافت کرده باید به شرکت برق مراجعه کرده تا شرکت برق هزینه‌های اضافی واحد را پرداخت و برق انباشت شده را به واحدهای متقاضی واگذار کند.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به کسری برق موجود در کشور گفت: در حال حاضر ظرفیت مصرف برق در کشور به‌صورت فزاینده‌ای به دلیل افزایش درجه هوا افزایش پیداکرده که برای جبران کسری ایجادشده اعمال خاموشی در برخی ساعات روز در شهرهای مختلف کشور اجتناب‌ناپذیر است.


آهنین‌پنجه با تأکید بر اهمیت تأمین برق مصرفی واحدهای صنعتی استان قم تأکید کرد: اگر واحدی در شهرک‌های صنعتی استان  به برق نیاز مبرمی نداشته باشد می‌تواند کاهش موقت در تأمین برق را درخواست داده تا برق مصرفی مازاد به واحدهای نیازمند اختصاص داده شود.


وی با اشاره به وضعیت سخت و دشوار کشور درزمینهٔ تأمین برق ابراز کرد: پست 230 مگاواتی شهرک صنعتی شکوهیه آماده‌شده  و زیرساخت‌های لازم در این بخش تأمین‌شده اما متأسفانه وضعیت برقی کشوری در شرایط مناسبی قرار نداشته و نمی‌توان این پست را در شرایط فعلی وارد مدار کرد.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم عنوان کرد: در مسئله خاموشی برق اختیار به‌صورت کامل از استان‌ها گرفته‌شده و مدیریت شبکه به‌صورت کلی در اختیار وزارت نیرو  است و اعمال خاموشی و ساعت در نظر گرفته‌شده برای خاموشی به‌صورت مستقیم توسط مرکز اعمال می‌شود.


آهنین‌پنجه با تأکید بر عدم اختیار شرکت توزیع برق استان در اعمال و زمان خاموشی برق در استان قم بیان کرد: متأسفانه درزمینهٔ خاموشی برق اختیاری در دست مسئولان استانی نیست و مسئله خاموشی‌ها به‌صورت رسمی از سوی وزارت نیرو به استان‌های مختلف ابلاغ و در برخی استان‌ها مانند قم به‌صورت مستقیم اعمال می‌شود.


بر اساس گزارش تسنیم، وی کسری برق در استان قم را به توجه به کاهش تولید برق در کشور را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: با روند فعلی درزمینهٔ برق هر چهار روز یک‌بار باید تمام استان قم به‌صورت کامل خاموش شود.


مدیرعامل شرکت توزیع برق استان قم با اشاره به سهمیه قم در صرفه‌جویی 60 مگاواتی در مصرف برق ادامه داد: به نظر می‌رسد سهمیه 60 مگاواتی استان قم در مسئله خاموشی با توجه به حجم مصرف در استان قم متناسب نبوده و باید این سهمیه کاهش پیدا کند.


وی با انتقاد از عدم راه‌اندازی نیروگاه‌های برق خورشیدی در استان قم ابراز کرد: در مسئله گسترش نیروگاه‌های خورشیدی وزارت نیرو آمادگی‌های لازم را دارد ولی برخی مشکلات جانبی دیگر سبب شده تا این امکان هنوز به‌درستی در کشور و در استان قم اجرایی نشود.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com