کد خبر ۶۲۷۸۷ انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۷:۴۸

هشت دردرصد مصرف برق قم مربوط به ادارات است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، مهدی آهنین پنجه عصر دوشنبه در سومین جلسه شورای اداری قم درسال جاری، افزود: از تمام دستگاه های اجرایی توقع داریم ساعت 13:30 که زمان اتمام کار اداری است، برای کمک به مدیریت مصرف، برق را از مدار خارج کنند تا برای مردم مشکلی پیش نیاید.
وی اضافه کرد: با نصب کنتورهای هوشمند درادارات، میزان مصرف برق آنها به صورت مستمر رصد شده وگزارشی از سازمان هایی که همکاری لازم را درخصوص مدیریت مصرف داشته اند به استاندار ارائه خواهد شد.
آهنین پنجه گفت: درچند روز گذشته 12 تا 80 مگابایت خاموشی به استان اعمال شده که مشکلاتی برای همشهریان به وجود آورده و آنان گله مند هستند.
وی با بیان این که پارسال 10 مگابایت برق در استان صرفه جویی شد، خواستار صرفه جویی لازم در مصرف برق از سوی مردم شد و گفت: در شرایطی که با خاموشی روبه رو هستیم آحاد مردم باید در این زمینه همکاری نمایند.
وی با بیان این که بر اساس گفته معاون وزیر نیرو برنامه خاصی برای خاموشی نداریم، افزود: استاندار خواستار مدیریت خاموشی توسط داخل استان است که این موضوع به دفتر معاونت وزیر منتقل شد و پیگیر اجرایی شدن آن هستیم.
آهنین پنجه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه هایی در بخش های مختلف برای صرفه جویی در مصرف برق، گفت: در سال جاری در بخش صنعت در قالب 471 تفاهم نامه 42 مگابایت، در بخش کشاورزی در قالب 436 تفاهم نامه حدود 17 مگابایت، مشترکان عمومی و اداری پنج مگابایت، مشترکان تجاری یک مگابایت و جایگاه های سی ان جی نیز 3.2مگابایت از ساعت 14 تا 16 در مصرف برق صرفه جویی خواهند نمود تا از خاموشی های ناخواسته جلوگیری شود.
به گفته وی، شرکت آب و فاضلاب شهری، شهرداری، شرکت پخش فرآورده های نفتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، شرکت مخابرات، شرکت شهرک های صنعتی، شرکت آب و فاضلاب روستایی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل آموزش فنی و حرفه ای، سازمان تامین اجتماعی، بانک ملت و دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته در صرفه جویی در مصرف برق بیشترین همکاری را داشتند.
وی با اشاره به این که بیش از یک هزار مسجد و حسینیه در قم وجود دارد، گفت: از طریق ستاد اقامه نماز با هیات امنای مساجد ارتباط برقرار و آنها نسبت به لزوم صرفه جویی در مصرف توجیه شده اند.
مدیرعامل شرکت برق قم اضافه کرد: شماره تلفن 121 و سامانه پیامکی 1000100121 فعال تر از گذشته شده است تا پاسخگوی مردم باشیم و وضعیت خاموشی ها به مردم اطلاع رسانی شود.
سومین جلسه شورای اداری قم در تالار معصومیه فرمانداری با حضور مسئولان استان برگزار شد؛ در این جلسه از هفت سازمانی که سال گذشته در زمینه ارتقاء بهره وری و مدیریت مصرف انرژی تلاش نموده بودند، با اهداء لوحی قدردانی شد.
/2085/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com