کد خبر ۶۲۷۹۵ انتشار : ۱۲ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹

اطلس نیازمندی‌های شهر قم تدوین شود

در پنجاه و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر بر تدوین اطلس نیازمندی‌های قم برای مشخص شدن مسیر سرمایه‌گذاری تأکید شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، پنجاه و چهارمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست عبدالله جلالی و با حضور سید مرتضی سقائیان نژاد در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در این جلسه، عضو شورای شهر قم با اشاره به اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم بیان کرد: مجموعه تبیان مجموعه‌ای باانگیزه و پرکاری بوده که از تعدادی نیروی ارزشی و انقلابی تشکیل‌شده است، مجموعه تبیان باید محدودیت‌های شهرداری در واگذاری زمین برای احداث شهربازی معارفی را به‌درستی درک کند.

حجت‌الاسلام‌ سید محمد آتش زر با تأکید بر برخی جنبه‌های اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم ادامه داد: مبحث سهم 10 درصدی شهرداری قم از محل فروش بلیت‌فروشی یکی از نکات مهم این پروژه بوده که باید ثابت بماند.

هشدار قائم مقام شهردار قم نسبت به امضای قرارداد طولانی‌مدت با موسسه تبیان

قائم‌مقام شهردار قم در امور سرمایه‌گذاری و تأمین منابع مالی نیز در این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم در احداث شهربازی معارفی تأکید کرد: این مجموعه برخی اقدامات مبتکرانه و نو در احداث شهربازی معارفی انجام داده که قابل‌توجه است.

محمدرضا معرفت با تأکید بر برخی ابعاد اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم عنوان کرد: برخی مشکلات مالی این مجموعه سبب شده که امضای قرارداد طولانی‌مدت با این مجموعه دچار مشکل و حساسیت شود.

وی ادامه داد: بهترین راهکار درزمینهٔ اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم در احداث شهربازی معارفی این بوده که سالن یا مکانی را برای فعالیت این گروه اختصاص داده‌شده و از امضای قرارداد طولانی‌مدت با این مجموعه جلوگیری به عمل آید.

معرفت با اشاره به اخذ مجوز مشارکت در احداث مجموعه شهربازی سرپوشیده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تصریح کرد: چون واردات تجهیزات شهربازی توسط سرمایه‌گذار غیرممکن شده سرمایه‌گذار نیز از ادامه فعالیت و احداث شهربازی منصرف شده بود.

مسئولان در احداث شهربازی تنگ‌نظری را کنار بگذارند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهر قم نیز در بخشی از این جلسه، با بیان اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم برای احداث شهربازی معارفی ادامه داد: مجموعه تبیان قم مجموعه‌ای از نیروهای ارزشی قمی بوده که بافکر خلاقانه خود توفیقات ویژه‌ای را درزمینهٔ شهربازی به دست بیاورند.

حسن مالکی نژاد ادامه داد: باید برخی تنگ‌نظرهای موجود در احداث شهربازی در شهر قم را کنار گذاشت و از این مجموعه ارزشی و انقلابی حمایت‌های لازم را انجام داد.

سخنگوی شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم ابراز کرد: زمین این شهربازی با حفظ مالکیت شهرداری قم به این مجموعه واگذارشده و هیچ واگذاری قطعی زمینی صورت نمی‌گیرد.

محمود مسگری با تأکید بر اخذ مجوز مشارکت در احداث مجموعه شهربازی سرپوشیده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ادامه داد: با توجه به نوسانات شدید ارز باید برخی تسهیلات لازم برای انگیزه دار کردن سرمایه‌گذاران در شهر قم ایجاد شود.

اطلس نیازمندی‌های شهر قم باید تدوین شود

عضو شورای شهر قم نیز در ادامه این جلسه، با اشاره به اخذ مجوز مشارکت با موسسه فرهنگی قرآنی و عترت تبیان قم در احداث شهربازی معارفی عنوان کرد: باوجود تمام مشکلات این مجموعه باید به توانمندی‌های این مجموعه نیز توجه شده و در صورت اثبات مشکلات مالی مجموعه تبیان را وارد معضلی بزرگ‌تر نکرد.

زین‌العابدین قراچورلو با تأکید بر اخذ مجوز مشارکت در احداث مجموعه شهربازی سرپوشیده با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تأکید کرد: باید اطلس نیازمندی‌هایی شهر قم در عرصه‌های فرهنگی، وزشی، مراکز اقامتی و تفریحی به‌درستی مشخص‌شده و برنامه‌ریزی‌های شهری طبق آن انجام شود.

وی ادامه داد: به دلیل نبود اطلس نیازهای شهری تصمیم‌گیری‌های صورت گرفته درزمینهٔ پروژه‌های شهری در برخی موارد همراه با نیازهای اساسی و واقعی شهر قم نیست.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com