کد خبر ۶۲۹۸۹ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۳۹

فرماندار قم: هیچ روستایی از بخش مرکزی بدون آب نمی ماند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، رضا سیار روز یکشنبه در آیین تکریم بخشدار سابق مرکزی قم و معارفه بخشدار جدید این بخش، اظهار داشت: خط لوله کشی با هماهنگی دستگاه های مربوطه در حال اجراست که امیدواریم با اقدام های صورت گرفته، روستای چشمه شور از بخش مرکزی نیز از آب شیرین بهره مند شود.
وی افزود: سال گذشته حفاری جهت تامین آب شرب برای روستای چشمه شور صورت گرفت که حدود پنج میلیارد ریال هزینه دربرداشت، ولی آب به دست آمده شیرین نبود، از این رو تنها حل این مساله اجرای خط لوله کشی آب بود.
فرماندار قم ادامه داد: همچنین سایر طرح های گاز رسانی و برق رسانی به روستاها با جدیت در حال پیگیری است.
وی در ادامه با بیان این که استکبار جهانی در جنگی نابرابر و ناعادلانه توان اقتصادی کشورمان را مورد هجمه قرار داده است گفت: آمریکا با دلارهای عربستان به جنگ با کشور ایران آمده است و در این شرایط همه مسئولان و مردم موظف هستند با ایجاد بسترهای مناسب این توطئه را خنثی نمایند.
وی تاکید کرد: همه باید با بصیرت تابع رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم و هجمه های فرهنگی دشمنان در فضای مجازی و جنگ اقتصادی را خنثی کنیم.
سیار بر تکیه بر توان داخلی، رشد و توسعه اقصادی تاکید کرد و گفت: امروز همه قوا با فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی به کمک دولت آمده اند و همه احزاب با یکدیگر متحد شده اند تا از بحران اقتصادی نجات یابیم.
وی افزود: همه باید با ایجاد زمینه های اشتغال، تولید و نشاط اجتماعی، امید را در جامعه زنده کنیم.
سیار همچنین با اشاره به استفاده از جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان گفت: یکی از رویکردهای مهم اشتغال جوانان به خصوص در روستاها جذب سرمایه گذاران در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی است که باید در این حوزه دهیاران و اعضاهای شوراهای اسلامی روستا ها فعال شوند.
فرماندار قم گفت: در روستاها باید با استفاده از تسهیلات ارزان قیمت طرح های مهم تولیدی با هدف اشتغال زایی در قالب کارگاه های کوچک و بزرگ فراهم شود تا جوانان از این ظرفیت ها استفاده کنند.
وی ادامه داد: همچنین باید آموزش ها در روستاها با رویکرد مهارت آموزی و فنی و حرفه ای ارائه شود تا به مرحله عملیاتی و بازار کار برسد، چراکه مهارت آموزی در میان جوانان روستایی می تواند زمینه اشتغال را فراهم بیاورد.
وی در بخش دیگری از سخنان خویش به موضوع درآمدزایی پایدار در شوراهای اسلامی روستاها تاکید کرد و گفت: شوراهای اسلامی روستاها باید از طریق قانونی به درآمد زایی ثابت و پایدار دست پیدا کنند.
وی خاطرنشان کرد: همه متولیان در روستاها باید مهم ترین محور فعالیت های خود را اشتغال پایدار در روستاها قرار دهند و به موضوع اشتغال روستایی توجه ویژه داشته باشند.
آیین تکریم احمد فرج اللهی بخشدار سابق مرکزی قم و معارفه سید داود حاجی حسینی بخشدار جدید این بخش، امروز در تالار معصومیه فرمانداری این شهر برگزار شد.
پیش از این انتصاب، حاج حسینی بخشدار خلجستان بود.
بخش مرکزی قم در 10 کیلومتری شمال قم واقع شده و دارای 2 دهستان قمرود و قنوات است.
بخش خلجستان نیز با وسعت یک هزار و 100 کیلومترمربع، دارای 50 هزار تن جمعیت ثابت و فصلی شامل 2 دهستان قاهان و دستجرد است؛ این بخش دارای 57 روستا، 27 دهیاری و 33 شوراست. ابتدایی ترین روستای این بخش 60 کیلومتر و انتهایی ترین روستا 85 کیلومتر از مرکز شهر قم فاصله دارد
8138/ 1175
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com