کد خبر ۶۲۹۹۰ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۲
نماینده مردم پاکدشت در مجلس:

سیاست خارجی باید عاری از احساسات باشد

نماینده مردم پاکدشت در مجلس لزوم سیاست خارجی را عاری از احساسات دانست و گفت: مهم آن است که بتوانیم منافع ملی خود را خوب تشخیص دهیم و به‌درستی بدانیم چه‌کاری را در چه زمانی چگونه انجام دهیم که به منافع کشورمان کمک کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد قمی در گفتگو با خبرنگار ارم خبر ضمن تأکید بر اینکه دولت باید شرط ماندن در برجام را ، منافع ملی  در نظر بگیرد بیان داشت: اصل عزت، حکمت و مصلحت نظام به‌عنوان معیارهای اصلی سیاست خارجی باید با شرایط روز بین‌المللی کاملاً تبیین شود و منافع کشور را در نظر گرفت.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی درباره عزت جمهوری اسلامی تصریح کرد: در بحث عزت کشور ایران باید هم در بین ملت‌ها عزیز باشد و هم در بین دولت‌ها؛ حذف هرکدام از این دو شاخص در بحث عزت برای ما ایجاد مشکل می‌کند.

عضو کمیسیون پژوهش و تحقیقات مجلس سیاست خارجی را خالی از احساسات دانست و عنوان کرد: در سیاست خارجی نباید دچار احساسات شده و نباید منافع زودگذر را در نظر گرفت، مهم آن است که بتوانیم منافع ملی خود را خوب تشخیص دهیم و به‌درستی بدانیم چه‌کاری را در چه زمانی چگونه انجام دهیم که به منافع کشورمان کمک کند.

این نماینده مجلس درباره وضعیت کنونی بازار اظهار داشت: تحریم‌ها و توطئه از سوی امریکا و متحدانش اساس و دیانت کشور را هدف قراردادند ولی با هوشمندی، تدبیر و صبر مردم از این توطئه سربلند بیرون خواهیم آمد.

قمی در ادامه با تأکید بر موضع‌گیری مسئولان ادامه داد: مسئولان باید آگاه باشند که موضع‌گیری‌های آن‌ها موجب تشویش اذهان عمومی نشود زیرا مردم هرقدر در مسئولان کشور انسجام، وحدت و همدلی را مشاهده کنند، با آرامش بیشتری در اداره کشور مشارکت خواهند کرد و هر چه اختلاف بین مسئولان بیشتر باشد، موجب تشویش اذهان عمومی می‌شود.

قمی نماینده مردم پاکدشت در آخر گفت: مخالفان دولت نیز بایستی در انتقاد از دولت منافع ملی را در نظر بگیرند چراکه تخریب دولت همان تخریب نظام است، اگر بینش ملی را حاکم بر همه‌ی رفتار و اعمالمان داشته باشیم و از فردگرایی و تفرق دوری‌کنیم می‌توانیم موجب اعتلای نظام شویم و این مهم جز با همدلی و اتحاد ایجاد نمی‌شود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com