کد خبر ۶۲۹۹۶ انتشار : ۱۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۳

ضرورت حمایت بانک‌ها از کشت‎های گلخانه‎ای و صنایع تبدیلی در استان قم

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم گفت: بانک‌ها از کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی در جهت تولید و اشتغال در استان قم حمایت کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار ایسنا، «مهرداد غضنفری» پس از بازدید از مجتمع های کشاورزی در خلجستان و ظرفیت‌های گلخانه‌ای در طینوج و دستجرد در چهاردهمین کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید اظهار کرد: به طرح‌هایی که در زمینه کشت گلخانه‌ای اقتصادی باشد و بتواند اشتغال خوبی را فراهم کند تسهیلات ویژه‌ای اعطاء می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم افزود: البته باید بانک‌ها از کشت‌های گلخانه‌ای و صنایع تبدیلی در جهت تولید و اشتغال در استان قم حمایت کنند. با توجه به کمبود آب، کشت گلخانه‌ای می‌تواند حرکت مهمی در بهره‌وری باشد و زمینه توسعه صنایع تبدیلی و بسته‌بندی را نیز فراهم کند.

غضنفری تصریح کرد: هم‌اکنون ظرفیت گلخانه‌ای در استان قم 27 هکتار است و ما می‌کوشیم آن را به 50 هکتار ارتقاء بخشیم، کشت‌های گلخانه‌ای صرفه‌جویی خوبی در مصرف آب تا میزان 20 برابر دارند و تا 5 برابر ارزش افزوده خواهند داشت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قم با تأکید بر همراهی و همدلی مسئولان در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای گفت: تحقق اقتصاد مقاومتی در گرو تکیه بر توان داخلی است و تا زمانی که ظرفیت‌های خوبی در تولید و اشتغال وجود دارد باید برای رفع موانع گام برداشت.

وی افزود: کشاورزان نیز همراهی لازم را در توسعه کشت‌های گلخانه‌ای داشته باشند به خصوص در حاشیه روستاها که امکانات و ظرفیت‌های لازم نیز مهیاست باید اقدام به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای کرد.

غضنفری یادآور شد: در بازدید از ظرفیت‌های گلخانه‌ای در روستاها رضایت خوبی از وضعیت فعالیت تولیدکنندگان احساس می‌کنیم و امید است این ظرفیت‌ها با جذب سرمایه‌گذار توسعه یابد.

انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com