کد خبر ۶۳۰۰۶ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۲
قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) تشریح کرد؛

ایجاد شبکه ارتباطی امام صادق (ع) با نمایندگان خود در نقاط مختلف/رسوخ آداب اسلامی امام در تعامل با دیگران و امانت داری ایشان در بین شاگردانشان

حجت الاسلام و المسلمین رجبی گفت:جنبه دیگری از زندگی امام صادق علیه السلام که در بین شاگرادان ایشان رسوخ کرده بود؛ آداب اسلامی در تعامل با دیگران،رازداری و امانت داری بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین قم در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تسلیت به مناسب فرا رسیدن شهادت امام صادق علیه السلام اظهار کرد: امام صادق علیه السلام برای ترویج فرهنگ دینی و مبارزه با نظام طاغوت طرح های مختلفی را به اجرا در آورده اند.

وی ادامه داد:ایشان با تربیت شاگردان برجسته ای که هر یک می توانستند جامعه ای را به مسیر درست فرهنگ و سبک زندگی اسلامی هدایت کنند، فعالیت های خود را انجام می دادند؛ شاید می توان گفت تعداد شاگرادان امام صادق علیه السلام  بیش از دیگر ائمه طهارین علیه السلام بوده است.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه شاگردان امام شخصیت های برجسته بسیاری هستند، عنوان کرد:این شاگردان درعرصه های مختلفی همچون فقه، کلامی، تاریخی که مرتبط با فرهنگ دینی بوده است،مسائل طب اسلامی درس می آموختند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی با بیان اینکه شاگردان امام با مشرکان و مخالفان مکتب اسلامی و اهل بیت علیه السلام آموزه های آموخته شده خود را به کار می گرفتند، تصریح کرد: از جمله شاگران امام صادق علیه السلام می توان به هشام ابن حکم اشاره کرد که در زمینه کلام شخصیت بسیار برجسته و فقیهی بوده است و در مناظرات مسلط و غالب عمل می کرده است.

عضو جامعه مدرسین قم با اشاره به اینکه شاگردان امام صادق علیه السلام ستارگان درخشان عرصه احادیث فقیهی هستند، اذعان کرد: امام علیه السلام  طراحی ویژه ای برای هدایت تمام اقشار جامعه برای جهت دهی آنها به سوی فرهنگ ناب محمدی و اهل بیت علیه السلام داشتند.

وی با بیان اینکه ایشان در مناظره با ملحدان در زمینه مسائل بنیادین اندیشه اسلامی آنان را به سوی فرهنگ و مبانی عقیدتی اسلامی هدایت می کردند، اظهار کرد: امام صادق علیه السلام پیروان ادیان و فرقه های دیگر را به سوی مکتب اهل بیت سوق می دادند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی تأکید کرد: امام صادق علیه السلام دایره های متحد المرکز که تمامی آنان به نقطه کانونی اسلام ناب محمدی و مکتب اهل بیت علیه السلام منتهی می شد، ایجاد کرده بودند.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با اشاره به مطلب فوق عنوان کرد: بر همین اساس بسیاری از مشرکان و پیروان ادیان دیگر به سوی مکتب امام صادق علیه السلام جذب شدند.

وی ادامه داد:ایشان شبکه ارتباطی نزدیکی با وکلا خود داشتند؛ نائبان و نمایندگان امام صادق علیه السلام به نیروهای انقلابی اطلاع رسانی کافی در مسائل شرعی و پاسخگویی به مسائل دینی در نواحی مختلف را انجام می دادند.

عضو جامعه مدرسین قم با بیان اینکه برخی از شاگردان امام صادق علیه السلام در عرصه های طب اسلامی، علوم پایه فعالیت می کردند که تا کنون نیز نام آنها در تاریخ علم ثبت شده است، گفت: ایشان در تبیین غاصب بودن کسانی که حاکمیت اسلامی را غصب کرده اند و به نا حق بر کرسی پیامبر(ص) تکیه زده بودند،روشنگری می کردند.

حجت الاسلام و المسلمین رجبی ابراز کرد: جنبه دیگری از زندگی امام صادق علیه السلام که در بین شاگرادان ایشان رسوخ کرده بود؛ آداب اسلامی در تعامل با دیگران،رازداری و امانت داری بود.

قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره)  در پایان با اشاره به مطلب فوق خاطر نشان کرد:حتی برخی از یاران ایشان را با وجود شکنجه بسیار اما حاضر به معرفی یاران دیگر نبودند و جان خود را از دست می دادند؛ چنین افرادی تحت تعلیم امام صادق علیه السلام بودند که به این جایگاه انقلابی رسیدند و در عرصه های مختلف برای انتقال فرهنگ اصیل اسلامی و بصیرت افزایی فعالیت می کردند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com