کد خبر ۶۳۰۱۲ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۱۴
آیت‌الله اعرافی مطرح کرد

آموزش ۲۰۰رشته علوم انسانی اسلامی در ۲۰مرکز به طلاب

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: ۲۰ مرکز در قم ۲۰۰ رشته علوم انسانی اسلامی را به طلبه‌ها آموزش می‌دهند که وصل به نظام دانشگاهی بوده و ۱۰ هزار طلبه ما در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار اعضای شورای مرکزی تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب، ضمن تسلیت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) اظهار کرد: در عین اینکه بودجه حوزه‌های علمیه نصف شده و حتی بودجه‌های عمرانی ما حذف شده است با دست خالی صد‌ها نفر را پای کار نگه داشته ایم و در یک سال گذشته تا حدودی از این بحران عبور کرده ایم و اکنون حوزه از منشور و سند چشم انداز برخوردار است و برای نخستین بار برنامه 5 ساله حوزه تدوین و آماده گردیده است.

وی با بیان اینکه نظام جامعه و آینده نگری داریم و اسناد ما نیز 1414 را هدف گیری می‌کند، تصریح کرد: طرح‌هایی نیز بر این اساس برنامه ربزی شده، مانند کارویژه‌های روحانیت که در عصر حاضر 240 کارویژه و مأموریت متناسب در حوزه در 4 گروه ارتباط با درون حوزه، نظام اسلامی، جامعه و بین الملل تدوین شده است.

آیت الله اعرافی به طرح آمایش حوزه اشاره کرد و گفت: ادعا نمی کنیم این طرح کامل است، اما گام اول برداشته شده و بر مبنای 1414 حدود 40 مأموریت اصلی روحانیت تحلیل شده و شاخص‌هایی برای آن تعیین شده است مانند مسجد که باید تا سال 1414 کشور به 90 هزار مسجد با آن شاخص‌ها برسد.

وی تدوین نظام جامعه رشته ای حوزه را طرح دیگری دانست و ادامه داد: اکنون 90 هزار دانشجو در 45 هزار رشته علوم اسلامی که مرتبط به حوزه است در دانشگاه تحصیل می‌کنند و 20 مرکز در قم 200 رشته علوم انسانی اسلامی را به طلبه‌ها آموزش می‌دهند که وصل به نظام دانشگاهی هستند و 10 هزار طلبه ما در دانشگاه تحصیل می‌کنند.

مدیر حوزه ‌های علمیه به تبیین طرح نظام آموزش‌های کاربردی و مهارتی پرداخت و افزود: در اصلاح این نظام برنامه ای کار‌هایی انجام خواهد گرفت و بیشتر به سمت تنوع داشتن پیش خواهد رفت و متون ما اکنون بر مبنای بدیل سازی است.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com