کد خبر ۶۳۰۱۸ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۴

بازخوانی مذاکره‌ی آیات عظام قمی و شیرازی درباره مراکز فعالیت بهائیت

روزنامه خراسان در تاریخ سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۵۷ گزارشی از دیدار آیات عظام سید حسن قمی و سید عبدالله شیرازی (قدس سرهما) منتشر کرد که این دو مرجع تقلید شیعیان به مسئله‌ی فرقه‌ی بهائیت و برخورد با آنان پرداخته بودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از «شیعه نیوز»، روزنامه خراسان در تاریخ سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۵۷ گزارشی از دیدار آیات عظام سید حسن قمی و سید عبدالله شیرازی (قدس سرهما) منتشر کرد که این دو مرجع تقلید شیعیان به مسئله‌ی فرقه‌ی بهائیت و برخورد با آنان پرداخته بودند.

 در این گزارش آمده است:

روز گذشته دو مرجع عالیقدر شیعه در مشهد با یکدیگر ملاقات نمودند. در این ملاقات بسیاری از مسائل و معضلات منطقه مورد بررسی و تبادل‌نظر قرار گرفت. سخنگوی بیت آیت‌الله‌العظمی شیرازی اعلام نمود که شب گذشته آیت‌الله‌العظمی قمی باتفاق آیت‌الله زاده محترمشان به منزل معظم له تشریف‌فرما شدند. در این ملاقات که جمعی از علماء و روحانیون نیز شرکت داشتند مراجع عالیقدر در مورد اشغال مراکز فعالیت فرقه بهائیت و دست‌یابی بمدارک و اسناد مهم آنان که پرده از نقشه‌ها و توطئه‌های آنها در جهت مخالفت با انقلاب و نهضت اصیل ملت مسلمان بر‌میدارد اتفاق‌نظر داشتند و این اقدام را از وظایف نهضت اسلامی که مورد رضایت امام زمان قرار خواهد گرفت می‌دانند.

آیت‌الله‌العظمی قمی فرمودند بهائیت همواره به صورت جاسوس انگلیس و روسیه و اسرائیل و آمریکا ایفای نقش می‌نمود و همکاری آنها با صهیونیزم کاملاً مشخص می‌باشد. آیت‌الله‌العظمی شیرازی فرمودند اینجانب همانطور که قبلاً هم موافق این عمل بوده‌ام هم اکنون نیز تصرف مراکز فعالیت بهائیها و دستیابی به نقشه‌ها و روابط آنها را با عمال خارجی و خارجیان یکی از کارهای مثبت می‌دانیم. لیکن تعرض به افراد آنها را جایز نمی‌دانیم و اصولاً قصد ایجاد مزاحمت برای افراد بهائی در میان نبوده و نیست. در این مذاکرات مسائل مهم دیگری نیز مورد بحث قرار گرفت.

بازخوانی مذاکره‌ی آیات عظام قمی و شیرازی درباره مراکز فعالیت بهائیت

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com