کد خبر ۶۳۰۲۴ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۴
مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم:

سند 2030 دروغ بزرگ تحول بنیادین آموزش و پرورش است

مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم گفت: گفتند سند 2030 همان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که این بزرگترین دروغی است که درباره این سند گفتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خانه خشتی ، حجت الاسلام زنگی آبادی مدرس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) قم در دومین نشست بصیرتی گفتمان انقلاب اسلامی با موضوع نفوذ و پشت صحنه سند 2030 در رفسنجان اظهار داشت: بحث نفوذ و فتنه در دوران های مختلف انقلاب اسلامی وجود داشته است، در دهه 70 فتنه و نفوذ افراط گرایی و تجدید نظر طلب ها بوده است، در دهه 80 فتنه اشرافیت علیه انقلاب اسلامی و در دهه 90 فتنه نفوذ فرهنگی غرب و تعامل غیر عقلانی با غرب.

وی افزود: خداوند بر کافرین راه سلطه بر مومنین را قرار نداده است اگر تعاملی صورت میگیرد خط قرمزها باید رعایت شود.

زنگی آبادی گفت: یکی از این تعامل ها چرخه معیوب و ناقص در برجام بود که دردسر ساز شد، رهبر فرزانه انقلاب فرمودند خوشبین نیستم اما برای انکه به کسانی که امید دارند نشان دند که جز راه توحید راهی دیگری ملت را به تعالی نمی رساند اجازه دادند و کار انجام شد.

وی تصریح کرد: یکی از برجام هایی که بی سروصدا جلو رفت و متوجه نشدیم سند 2030 بود که رهبری در این خصوص تذکرات جدی دادند.

سند 2030 با سه لایحه اصلی نه تنها آموزش بلکه در دیگر عرصه ها وورد می کند، لایحه سوم این سند در داخل جمهوری اسلامی با حضور سی کارگروه بزرگ نوشته شده است در حالیکه اصل سند به تصویب هیچ یک از مراجع مرتبط نرسیده است.

سند 2030 وارد عرصه برنامه ریزی کلان کشور شده است در حالیکه برنامه ریزی کلان کشور توسط رهبری انجام میگیرد و حتی قوه مجریه و مجلس هم نمی تواند.

سند 2030 بسیار مهم و البته دگرگون کننده است


حجت الاسلام زنگی آبادی بیان داشت :سند 2030 بسیار مهم و دگرگون کننده است،اگر آن را بپذیریم تمام حیات سیاسی و اجتماعی کشور را دگرگون می کند ،شعارهای این سند شعارهای زیبایی است یکی از این شعارها اموزش و پرورش علاوه بر اموزشهای شهروندی اموزش مهارتی در همه سنین جامعه را در بر دارد .


وی ادامه داد :باید شهروند جهانی شد ،مردم سالاری ،حقوق شهروندی و بردباری توسعه پایدار از دیگر شعارهای ان است ،انچه که ما داریم پیشرفت است الزامات بومی خودمان است .


حجت الاسلام زنگی آبادی خاطرنشان کرد :مشکل بعدی ان این است منافی با اسناد ملی ما می باشد با قانون اساسی ما تعارضاتی دارد با سند تحول بنیادین اموزش و پرورش که با زحمت بسیار تدوین شده بود و قراربود اجرا شود با ان هم مشکلاتی دارد .


وی گفت :اینها گفتند این سند 2030 همان سند تحول است که این بزرگترین دروغی است که گفتند ،تکیه بر تساوی جنسیتی از دیگر مشکلات این سند است خانواده بر مسائل شهروندی فرع می شود در حالیکه خانواده در مذهب ما اصل است .


حجت الاسلام زنگی آبادی بیان داشت :انها بحث تساوی جنسیتی که در کشور ما حساسیت بر انگیز بود اسمش را عوض کردند گذاشتند عدالت جنسیتی که بارها مقام معظم رهبری در این خصوص هشدار داده بودند .


وی اذعان داشت :هدف سند 2030 در این حیطه این بود که زن و مرد در همه چیز مشابه هم بشوند ،باید رها بشوند تا خودشان انتخاب کنند ولی ادعای ما این است خدای متعال به لحاظ استعداد رسیدن به قرب و سعادت مساوی افریده است .


حجت الاسلام زنگی آبادی ادامه داد :فقه ما با این سند متفاوت است ،یکی دیگر از هدف سند 2030 احقاق حقوق بشراست باید در کتابهای مدارس تدریس می شد ،حکومت اسلامی راه تعالی و فضیلت جامعه را باز گذاشته است اما انها اینها را درک نمی کنند .


وی خاطرنشان کرد :آیات جهاد را از کتابهای درسی حذف کردند و کار به جائی رسیده بود که می گفتند ایات جهاد را هم از قران حذف کنید .


حجت الاسلام زنگی آبادی افزود :دشمن میداند اگر بخواهد انقلاب اسلامی را به زمین بزند باید دو بال ان که یک مهدویت و ظهور است و یک بال دیگر شهادت و امام حسین (ع) و جهاد می باشد را بشکند انها برای مهدویت مدعیهای دروغین در جامعه ریختند کسانی هستند به اسم یمانی که متاسفانه در کشور ما هم طرفدارانی دارد .

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com