کد خبر ۶۳۰۲۵ انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۴۲

قم درسوگ شهادت رئیس مکتب جعفری غرق ماتم است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا ، مردم ولایت دوست و متدین قم به همین مناسبت با برپایی آیین های باشکوه سوگواری در نقاط مختلف این استان ، عشق و علاقه خود را به خاندان عصمت وطهارت(ع) نشان می دهند.
حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) یکپارچه سیاهپوش و برنامه عزاداری شهادت امام جعفرصادق(ع) از شب گذشته دراین مکان مقدس برپا شده است.
هیات های عزاداری نیز در قالب سینه زن و زنجیر زن نیز از مناطق مختلف قم به حرکت درآمده و درحرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) با چشمانی اشکبار و دلی شکسته درسوگ شهادت ششمین اختر تابناک امامت و ولایت به سوگواری مشغول هستند.
ام القرای جهان اسلام امروز شاهد عاشقانه ترین عزاداری ها از سوی زائران و مجاوران حضرت فاطمه معصومه (س) است که همگام با ملکوتیان بر سر و سینه می زنند و در سوگ رئیس مکتب جعفری اشک ماتم می ریزند.
مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در مسجد مقدس جمکران و بقاع متبرکه امامزادگان، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع تقلید نیز با حضور گسترده زائران و مردم قم برپا شده و سخنرانان گوشه هایی از زندگانی گهربار آن امام معصوم را بیان می کنند.
برگزاری آیین های سوگواری سنتی از سوی مسلمانان خارجی مقیم قم از دیگر جلوه های معنوی در سالروز شهادت این امام همام است.
امام جعفر صادق(ع) در هفدهم ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه و در خانه امام محمد باقر(ع) پیشوای پنجم شیعیان دیده به جهان گشود. کنیه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.
آن حضرت از مکتب نورانی و آسمانی جدش امام سجاد(ع) پیشوای چهارم شیعیان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فیض کرد، ایشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگی به امامت رسیدند و با پایه ریزی مکتب جعفری موجب بازسازی و زنده نگه داشتن شریعت محمدی(ص) شدند.
همه جریان ها و حرکت های علمی مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره های علمی دایر و از رونق خاصی برخوردار شد، در همین راستا امام شاگردان بسیاری را برای عرضه افکار خالص اسلام و طرد اندیشه های باطل و منحرف تربیت کردند.
دوران امامت 34 ساله ایشان مصادف با اواخر حکومت امویان و اوایل حکومت عباسیان بود که سرانجام این امام بزرگوار در 65 سالگی بر اثر توطئه های منصور عباسی در سال 148 هجری به شهادت رسیدند.
7406/ 6133/
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com