کد خبر ۶۳۰۲۹ انتشار : ۱۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۹

دومین عصر شعر صادقانه‌ها برگزار شد

دومین عصر شعر صادقانه‌ها در سوگ و ستایش امام صادق علیه السلام برگزار شد. در این مراسم که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، شاعران برجسته کشور به شعرخوانی پرداختند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، دومین عصر شعر صادقانه‌ها در سوگ و ستایش امام صادق علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، شاعران برجسته کشور به شعرخوانی پرداختند.
در ابتدا حجت الاسلام والمسلمین جواد محمد زمانی اشعار خود را قرائت کرد و بعد از ایشان استاد محمد علی مجاهدی در جایگاه قرار گرفت.

این شاعر با بیان ویژگی‌های شعر آیینی و وظایف شاعران آیینی‌سرا در توجه به همه معصومین، ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این سوگواره شاعران به سرودن درباره‌ی سیره و مدح امام صادق علیه‌السلام ترغیب شوند.
محمد حسین ملکیان شاعر دیگری بود که به شعرخوانی پرداخت. با توجه به قرار داشتن در آستانه بیست و یکم تیرماه به عنوان روز عفاف و حجاب، سید محمد جواد شرافت _کارشناس و مجری برنامه_ از ملکیان خواست که شعر گوهرشادش را قرائت کند که شعرخوانی او مورد توجه حاضران در سالن قرار گرفت.
اعظم سعادتمند تنها بانویی بود که این محفل به شعرخوانی پرداخت. پس از او شاعران نام آشنای اصفهانی محسن ناصحی و مهدی جهاندار در جایگاه قرار گرفتند.
سید حمید رضا برقعی دبیر سوگواره صادقانه‌ها دیگر شاعری بود که به قرائت اشعارش پرداخت و با استقبال مخاطبان مواجه شد.
سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم آخرین شاعری بود که به شعرخوانی پرداخت و پایان‌بخش این محفل مرثیه‌سرایی حاج رضا عاصی بود.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com