کد خبر ۶۳۰۴۴ انتشار : ۲۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷

اهدا نشان خادمی حرم حضرت معصومه(س) به شهردار نبطیه

نشان خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) و همچنین عنوان شهروندی افتخاری قم به احمد کحیل شهردار نبطیه و حاتم حرب مسئول فعالیت شهرداری های حزب الله در جنوب لبنان روز پنجشنبه اهدا شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، در جلسه مشترک میان شهردارقم و شهردار نبطیه لبنان که در شهرداری قم برگزار شد، با هماهنگی حرم حضرت معصومه(س)، نشان خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س) و همچنین شهروندی افتخاری قم به هیات لبنانی اهدا گردید.

پیش از این در حاشیه برگزاری هفته فرهنگی قم در نبطیه لبنان که اردیبهشت ماه امسال برگزار شد، نشان شهروندی افتخاری نبطیه به سیدمحمدرضا سقائیان نژاد شهردار قم اهدا شد.

شهردار قم، در این دیدار، با بیان اینکه قم شهری تاریخی و خاص در عالم شیعه است، گفت: وجود حرم حضرت معصومه(س)با کرامات مختلف، مسجد مقدس جمکران، وجود مراجع عظام تقلید، تدریس طلابی از 120 کشور جهان در قم، از جمله ظرفیت های مهم این استان است.

سید مرتضی سقائیان نژاد،لبنان را کشور دوست و برادر دانست و افزود: قم آمادگی کامل برای تبادل تجربه های فنی و تخصصی در زمینه شهرسازی و امور شهری را دارد که زمینه مناسب برای تبادل این تجربه ها فراهم شده است.

وی ادامه داد: برگزاری هفته فرهنگی قم در نبطیه راه را برای عملیاتی کردن ظرفیت ها و اشتراک های میان این 2 شهر باز کرده است که امیدواریم با اجرای مفاد تفاهم نامه امضا شده میان شهرداری این 2 شهر روابط جدید در میان قم و نبطیه ایجاد شود.

شهردارقم، شروع روابط این 2 شهر را روابط فرهنگی دانست و گفت: قم و جنوب لبنان دارای مشترکات فرهنگی بسیار زیادی است که این مشترکات موجب می شود تا اراده قوی میان این 2 شهر مهم برای گسترش همکاری در زمینه های مختلف فرهنگی، عمرانی، آموزشی، فنی و تخصصی باشد.

وی با اشاره به شناخت خود از نبطیه و ظرفیت های جنوب لبنان گفت: در سال 86 بازدیدی از جنوب لبنان به منظور برنامه ریزی برای آموزش شهرداران جنوب لبنان داشتم که نتیجه این بازدید، برگزاری دوره های آموزشی برای شهرداران جنوب لبنان در شهرهای تهران، مشهد و اصفهان بود.

شهردار شهر نبطیه نیز در این دیدار، رابطه بین قم و نبطیه را رابطه یک مکتب و نیز رابطه ای معنوی و ارزشی دانست و ادامه داد: هفته فرهنگی قم، بنیانگذار چنین رابطه ای نبود چرا که این رابطه ریشه در تاریخ و پیشینه این 2 شهر دارد بلکه این هفته توانست این رابطه را تعمیق و گسترش دهد.

احمد کحیل با تقدیر از رایزنی فرهنگی ایران در لبنان برای زمینه سازی اجرای این رویدادهای فرهنگی در لبنان ادامه داد: هفته فرهنگی قم یک رویداد فرهنگی بسیار مهم به تمام معنا در لبنان بود که استقبال گسترده مردم نبطیه از این رویداد دلالت بر جایگاه ویژه قم در دل مردم جنوب لبنان است.

وی بابیان اینکه مسئولان نبطیه وقم برای گسترش واستمرار روابط،وظیفه سنگینی به عهده دارند گفت: برگزاری نمایشگاه فرهنگی قم در نبطیه انتظار افکار عمومی برای کاهش فاصله ها و ترویج ارزش های مشترک میان قم و نبطیه را افزایش داده که این امر وظیفه مسئولان 2 شهر را سنگین کرده است.

احمد کحیل یکی از نتایج رویداد فرهنگی را امضای تفاهم نامه میان شهرداری های قم و نبطیه دانست و گفت: این تفاهم نامه زمینه تعمیق گسترش میان شهرداری 2 شهر را فراهم می کند که این سفر نیز به منظور تبدیل این تفاهم نامه به قراردادهای اجرایی است.

وی با دعوت از شهردار قم برای سفر به نبطیه ادامه داد: قم و نبطیه ظرفیت های مهمی برای گسترش همکاری ها دارند که شناخت ظرفیت های این 2 شهر در گسترش همکاری ها می تواند بسیار اثرگذار باشد.

شهردار نبطیه با اشاره به اهدای نشان خادمی افتخاری حرم حضرت معصومه(س)گفت: این نشان،مستحق شهداست که این نشان را تقدیم به آنها می کنیم و برای ادامه راه شهدا از آنها طلب یاری داریم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com