کد خبر ۶۳۱۱۵ انتشار : ۲۳ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۱
معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم عنوان کرد؛

کوشک در بر قم در آینده نزدیک به باغ تالار تبدیل می شود

کوشک دربر در بخش کهک واقع شده که این بخش دارای آب و هوایی معتدل و به عنوان قطب گردشگری استان مطرح است و با تبدیل این کوشک به باغ تالار می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های جدید گردشگری قم مطرح شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم ؛عمار کاوسی ،معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم،از تبدیل «کوشک دربر» به باغ تالار خبر داد وگفت: عملیات مرمت این کوشک تاریخی شروع شده و این مکان به زودی به باغ تالار تبدیل می‌شود.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اضافه کرد:کوشک دربر در بخش کهک واقع شده که این بخش دارای آب و هوایی معتدل و به عنوان قطب گردشگری استان مطرح است و با تبدیل این کوشک به باغ تالار می‌تواند به عنوان یکی از جاذبه‌های جدید گردشگری قم مطرح شود.

وی عنوان کرد: مرمت این اثر تاریخی با مشارکت مالک و اداره کل میراث فرهنگی قم و از محل اعتبارات ملی شروع شده است.

وی ادامه داد:کوشک دربر از خانه‎‏ باغ‌های تاریخی قم به شمار می‎رود که قدمت آن به دوره قاجار می‌رسد. این خانه اخیراً در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده و مراتب ثبت آن از سوی دکتر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی به استاندار قم ابلاغ شده است.

کاوسی بیان کرد: مالکان خانه‌های قدیمی نگران ثبت خانه‌های خود نباشند چرا که بهترین و مناسب ترین راه برای حفظ و نگهداری خانه‌های تاریخی، ثبت در فهرست آثار ملی است و این اتفاق را برای هر کدام از بناهای تاریخی یک ارزش فرهنگی محسوب می‌شود.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com