کد خبر ۶۳۱۷۰ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۹
دانشجوی معترض دانشگاه قم مطرح کرد

گلایه دانشجویان دختر دکتری دانشگاه قم از کمبود امکانات/ دانشجویان حتی اجازه روشن و خاموش کردن کولر هم ندارند!

یکی از دانشجویان دختر مقطع دکتری دانشگاه قم گفت: اگر به اتاق دانشجویان دختر مقطع دکتری در این دانشگاه نگاهی بیندازید، متوجه خواهید شد که با اتاق دانشجویان آقا بسیار متفاوت است.

یکی از دانشجویان مقطع دکتری دانشگاه قم در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، در خصوص مشکلات این دانشگاه در رسیدگی به دانشجویان دختر مقطع دکتری گفت: دانشگاه قم، چون به صورت تفکیک جنسیتی خانم و آقاست؛ لذا باید بودجه نیز به صورت مساوی تقسیم شود، اما واقعیت اینطور نیست.  
این دانشجوی معترض ادامه داد: اگر به اتاق دانشجویان دختر مقطع دکتری در این دانشگاه نگاهی بیندازید متوجه خواهید شد که با اتاق دانشجویان آقا بسیار متفاوت است و و اتاق دختران هیچگونه امکاناتی ندارد.  
دانشجوی دانشگاه قم افزود: داشتن این اتاق نیز نتیجه پیگیری و مطالبه از رییس دانشگاه است وگرنه همین اتاق نیز برای دانشجویان دختر دکتری وجود نداشت.   ؟؟؟؟؟؟
وی تصریح کرد: دانشگاه قم برای دانشجویان دختر رشته‌های فنی ارزشی قائل نیست و نیاز‌های علمی دانشجویان دختر برای این دانشگاه جا نیفتاده است.  
دانشجوی معترض دانشگاه قم اظهار داشت: نبود نرم افزار‌های تخصصی روی کامپیوتر‌های سایت از دیگر کمبود‌های رسیدگی با دانشجویان دختر است که مجبوریم با سیستم و لپ تاپ‌های شخصی کار‌ها را انجام دهیم.  
دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه قم گفت: همه دانشگاه‌ها خوابگاه تابستانی دارند که خوابگاه همه دانشجویان ارشد و دکتری هستند و دانشجویان این مقاطع تابستان و غیرتابستان نمی‌شناسند و در زمان تمرکز روی پایان نامه کارش مداوم است، اما دانشگاه قم خوابگاه را در تابستان تعطیل می‌کند.  
وی با بیان اینکه حدود دو سال به دلیل فشار دانشجویان دانشگاه موافقت کرده با پرداخت مبلغی از سوی دانشجویان یک ماه بیشتر خوابگاه را باز نگه دارد، افزود: خوابگاه در منطقه‌ای بیابانی در داخل دانشگاه واقع شده و از چهار طرف باز است و هر روز مشغول کشتن جانورانی، چون عقرب و رتیل هستیم.  
این دانشجوی معترض اظهار داشت: اتاق ۴ نفره را به ۸ نفر اجاره می‌دهند و عمدا شرایطی را به وجود می‌آورند تا دانشجو خودش از ماندن در خوابگاه پشیمان شود.  
دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه قم تصریح کرد: ساختمان این خوابگاه حدود ۴ سال است به بهره برداری رسیده و نوساز است، اما هر روز جایی از خوابگاه نقص دارد و شاهد حضور نیرو‌های تاسیساتی هستیم که این امر آرامش ما را مختل کرده است.  
وی با اشاره به اینکه حتی خاموش و روشن کردن کولر در دست دانشجویان نیست و سرپرست خوابگاه هروقت خودش تشخیص بدهد و در روز دوتا دوساعت کولر روشن خواهد شد.  
دانشجوی معترض مقطع دکتری دانشگاه قم در پایان با بیان اینکه از سال ۹۱ در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستم، گفت: از زمان ورود به دانشگاه تا به امروز روند دانشگاه قم نزولی بوده و شرایط برای روز به روز بدتر شده است.
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com