کد خبر ۶۳۱۸۸ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۱
واکنش مسئولان به بمب شیمیایی سلفچگان؛

واحدهای آلاینده سلفچگان معرفی شدند/ حالا وقت اقدام مسئولان است!

بخشداری سلفچگان و اداره محیط زیست استان قم واحدهای آلاینده‌ سلفچگان را به منظور اخذ تصمیمات لازم معرفی کرده‌اند. این تصمیم می‌تواند نجات بخش محیط زیست مردم منطقه و قم باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا)، به دنبال گزارش رسانه های استانی در خصوص آلودگی های ناشی از فعالیت واحدهای صنعتی در شهرک صنعتی سلفچگان که خطری برای ساکنان شهر سلفچگان و حتی شهر قم در آینده‌ی نزدیک خواهد بود، دبیر کمیته نظارت بر تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در واکنش به گزارش آلایندگی خطرناک برخی صنایع در سلفچگان گفت: تصمیمات لازم درباره واحدهای آلاینده اعلام‌شده قم اعمال می‌شود.

وحید کریمی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که در سالن جلسات امام جواد (ع) برگزار شد، با ارائه آمارهای موجود در زمینه شرکت‌های تولیدی اظهار داشت: هفت شرکت با وضعیت‌های متفاوت اشتغال در حال فعالیت است که درمجموع 13 نفر در آن‌ها افزایش اشتغال وجود داشته و درمجموع این افزایش اشتغال بعد از دریافت تسهیلات مشهود بوده است، علاوه بر این، شرکت‌های دیگری نیز با نرخ‌های تولید اشتغال متفاوت مشغول به فعالیت هستند.


دبیر کمیته نظارت بر تسهیلات رونق تولید سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در برخی از شرکت‌های تولیدی نیز مشکلاتی همچون قطعی برق و گاز، کمبود تسهیلات جهت انجام طرح توسعه وجود دارد، کمیته نظارت تا به امروز از چند واحد تولیدی بازدید داشته که افزایش اشتغال آن‌ها 147 نفر بوده است.


کریمی با اشاره به خلل ایجادشده در کار واحدهای تولیدی به دلیل قطعی برق گفت: بسیاری از واحدهای تولیدی از قطعی برق رنج می‌برند که بخش عمده شکایات تولیدکنندگان به دلیل نبود سازمان‌دهی مناسب در جهت توزیع مناسب برق است.


در بخشی از این جلسه فرشاد خوشنویسان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بیان کرد: با همکاری بخش سلفچگان و محیط‌زیست واحدهای آلاینده‌ معرفی‌شده‌اند که درباره آن‌ها تصمیمات لازم به عمل می‌آید تا مردمی که در آن منطقه زندگی می‌کنند، با مشکلات زیست‌محیطی کمتری مواجه شوند.


خوشنویسان بیان کرد: برخی از واحدها از لیست آلایندگی خارج‌شده‌اند و اگر تا پایان شهریورماه مشکل آلایندگی آن‌ها حل نشود، دوباره وارد لیست واحدهای آلاینده می‌شوند.


گفتنی است که پایگاه اطلاع رسانی خبرقم (قم‌نا) چند روز گذشته گزارشی را با عنوان «بمب شیمیایی در نزدیکی قم/ یک کودک سالم در منطقه متولد نمی‌شود!» منتشر کرده بود که گزارش مذکور به تأملی در آمایش سرزمینی شهرک صنعتی سلفچگان اختصاص داشت.

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com