کد خبر ۶۳۲۰۱ انتشار : ۲۴ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۱

هفت بانوی قمی عضو تیم ملی کیک بوکسینگ شدند

علی یزدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به برگزاری مسابقات انتخابی تیم ملی اعزامی به مسابقات آسیایی قزاقستان، در 15 تیرماه امسال افزود: این مسابقات که به میزبانی قزوین و با حضور 160 ورزشکار از سراسر کشور در سبک W.K.O ترتیب یافت، تیم 9 نفره استان قم با درخشش بانوان ورزشکار خود موفق به کسب مقام نخست این دوره از مسابقات شد.
وی با بیان اینک ه این مسابقات در چهار رده سنی نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان برگزار شد اظهار داشت: هفت تن از 9 عضو تیم کیک بوکسینگ قم موفق به کسب هفت مدال رنگارنگ شدند.
رئیس هیات ورزش های رزمی قم ادامه داد: با درخشش بانوان رزمی کاران قم در این مسابقات، ورزشکاران قمی اکثریت اعضای تیم ملی بانوان کیک بوکسینگ کشور را به خود اختصاص دادند.
یزدی افزود: تیم قم علاوه بر کسب سه مدال طلا و چهار مدال برنز، به عنوان تیم اخلاق این دوره از مسابقات نیز انتخاب شد و جام اخلاق این رقابت ها به تیم این استان رسید.
وی ادامه داد: فاطمه هاشمی در رده سنی نوجوانان، محدثه سادات موسوی و معصومه آرزومند در رده سنی جوانان تیم قم را صاحب مدال طلا کردند، ضمن این که زهرا شعبانی و ملیکا صادقی نشان برنز رده سنی جوانان را تصاحب کردند و فاطمه سادات موسوی و زهرا طالبی، عنوان سومی را در رده سنی بزرگسالان کسب کردند.
رئیس هیات ورزش های رزمی قم با اشاره به فعالیت 3 باشگاه و حدود 300 بانوی ورزشکار در رشته کیک بوکسینگ در سطح استان گفت: کیک بوکسینگ به عنوان رشته مادر دارای سبک های مختلفی است که این سبک ها دارای مسابقات المپیکی و بین المللی است، به همین خاطر حجم فعالیت و گرایش ورزشکاران در این رشته زیاد است.
هیات ورزش های رزمی در کشور شامل 105 رشته رزمی است که تنها 30 رشته از آن زیرمجموعه هیات ورزش های رزمی قم فعال است. از 30 رشته فعال در این استان نیز 8 رشته از جمله موی تای، وکوتورین و همچنین پنج سبک کیک بوکسینگ بیشترین فعالیت را در این استان دارد.
ورزشکاران رزمی کار عضو هیات ورزش های رزمی این استان سالانه به طور میانگین 100 مدال جهانی، آسیایی و کشوری کسب می کنند.
7404/ 1175
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com