کد خبر ۶۳۲۴۸ انتشار : ۲۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۴
به‌مناسبت حکم وزیر بهداشت برای آیت الله اعرافی!

قاضی زاده؛ پا در جای پای لاریجانی / امام جمعه قم تحت منشور اخلاقی دولت بنفش!

وزیر بهداشت دولت روحانی چه اهدافی را در پس این انتصاب و ارتباطاتش با حوزه های علمیه ، دنبال می کند ؟/ نکته قابل توجه در حکم انتصاب وزیر بهداشت پایبندی امام جمعه قم به منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید می‌باشد!

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی خبــرقـم (قم‌نا)، انتصاب مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور، رئیس جامعه المصطفی العالمیه و امام جمعه قم به عضویت هیئت امناء دانشگاه علوم پزشکی قم از سوی سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، دوشنبه 25 تیر ماه خبرساز شد.

اکثر رسانه‌های منتشر کننده این خبر ترجیح دادند تا صرفا با یک علامت تعجب (!) در تیتر خود، خبر این انتصاب را پوشش دهند .


طی سال‌های اخیر رسانه های منتقد و حتی موافق دولت ، انتقادات بسیاری به عملکرد قاضی زاده هاشمی در وزارت بهداشت و درمان داشته اند ، خصوصا در موضوع اجرای نادرست طرح سلامت و انتصاب اخیرش فقط یک سوال را در ذهن ایجاد می کند که آیا ایشان قصد دارد با گسترش دامنه تعاملات خود با نهادهای حوزوی و علماء، نظر روحانیت و به تبع آن قشر متدین و انقلابی را جلب نماید ؟


آنچه مشخص است ارتباط مستمر با علماء، نهادهای حاکمیتی و دینی و همچنین رسانه‌ها، روشی نسبتا مرسوم در سپهر سیاسی ایران می‌باشد و مدیران و مسئولان نظام از این ره‌آورد علاوه بر شانه خالی کردن از زیر فشار انتقادات، نیم نگاهی به آینده سیاسی نیز دارد و نمونه بارز این مِتُد را در سیاست‌ورزی "علی لاریجانی" و سه دوره نمایندگی او از حوزه انتخابیه قم در مجلس و به دنبال آن ریاست بر مجلس شورای اسلامی می‌توان بر شمرد.
 

نکته قابل توجه در حکم انتصاب وزیر دولت تدبیر و امید برای مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور! ، پایبندی آیت‌الله اعرافی (امام جمعه قم) به منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید می‌باشد!

سید حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حکم خود خطاب به آیت الله اعرافی آورده است: امید است با عنایت الهی در خدمت به ملت شریف ایران و نظام جمهوری اسلامی و رعایت اصول قانون مداری، اعتدال گرایی و «منشور اخلاق دولت تدبیر و امید» موفق باشید.

این در حالی است که عملکرد دولت روحانی در سال‌های اخیر و خصوصا پس از برجام بارها از سوی مراجع، علماء و روحانیت مورد انتقادات بیشماری قرار گرفته است.


حال باید دید، امام جمعه محترم قم چگونه می‌تواند در عین پایبندی به حکم انتصاب دولتی‌اش، منتقد سیاست‌های غلط دولت در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد، آن هم در دولتی که برای مدیران تحت امر خود به هیچ‌وجه چنین حقی را قائل نیست!؟

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com