کد خبر ۶۳۲۷۳ انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۷

مادر شهیدان ردانی پور به فرزندان شهیدش پیوست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، پیکر مرحومه ' عصت عباس مجیدی ' روز سه شنبه پس از تشییع که با حضور اقشار مختلف مردم از مسجد نورباران اصفهان انجام شد، براساس حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی در کنار فرزند شهیدش رسول ردانی پور در گلستان شهدای اصفهان خاکسپاری شد.
شهید رسول ردانی پور در مقابله با نیروهای رژیم بعث عراق دوم فروردین 1361 در دهلران بر اثر اصابت ترکش به درجه رفیع شهادت نائل شد.
سردار شهید مصطفی ردانی پور دیگر فرزند شهید مرحومه عباس مجیدی در سال 1337 در منطقه مستضعف‌ نشین (پشت مسجد امام) اصفهان متولد شد.
از همان ابتدا در سنین کودکی مصطفی به شغل کفاشی مشغول شد و در زمان تحصیل نیز نیمی از روز را درس می خواند و نیمی از روز را به کفاشی می پرداخت.
با ورود به هنرستان متوجه شد جو مناسبی برای تحصیل در هنرستان ها وجود ندارد، به همین دلیل با راهنمایی و توصیه یکی از علمای اصفهان وارد حوزه علمیه شد و پس از مدتی تحصیل در حوزه علمیه این شهر برای ادامه تحصیل به قم رفت.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل سپاه، شهید ردانی پور با عضویت در شورای فرماندهی سپاه یاسوج فعالیت های همه جانبه خود را آغاز کرد. او با بهره ‌گیری از ارتباط با حوزه علمیه قم در جهت ارائه خدمات فرهنگی به آن منطقه محروم حداکثر تلاش خود را به کار بست و در مدت مسئولیت یک ساله‌اش در سمت فرماندهی سپاه یاسوج به سهم خود اقدامات مؤثری انجام داد.
این شهید بزرگوار که با درک شرایط حساس انقلاب اسلامی دو سال از حوزه و درس جدا شده بود با واگذاری مسئولیت به یکی از برادران به دامان حوزه علمیه بازگشت تا بر بنیه علمی خود بیفزاید . هنوز چند ماهی از بازگشت او به قم نگذشته بود که حرکتهای ضد انقلاب در کردستان و بعضی از مناطق کشور شروع شد.
حجت الاسلام مصطفی ردانی پور در جلسه‌ ای که به اتفاق آیت الله طاهری نماینده حضرت امام (ره ) و امام جمعه وقت اصفهان خدمت حضرت امام مشرف شده بودند از معظم له در مورد رفتن به کردستان کسب تکلیف کرد. حضرت امام به شهید ردانی پور امر فرمودند که شما باید به کردستان بروید و کارکنید .
او در آنجا هم به کار تبلیغ و ترویج احکام اسلام مشغول بود و هم به عنوان مجاهد فی‌سبیل الله در جنگ با ضد انقلاب شرکت می‌کرد.
شهید ردانی پور پس از مدتی به همراه عده‌ ای از همرزمان خود از کردستان وارد جنوب شد و با نیروهای اعزامی از اصفهان (سپاه منطقه ۲) که در نزدیکی آبادان جبهه دارخوین مستقر بودند شروع به فعالیت کرد. ایشان مدتها با رزمندگان اسلام در خطی که به خط شیر معروف بود علیه دشمن بعثی به مبارزه پرداخت و سرانجام در 15 مرداد 1365 در منطقه حاج عمران به شهادت رسید و پیکر مطهرش در همان منطقه باقی ماند و تاکنون به کشور بازنگشته است.
خاطرنشان می شود؛ مرحومه عباس مجیدی مادر شهیدان ردانی پور روز گذشته ( دوشنبه ) دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
براساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، مراسم ترحیم مادر شهیدان ردانی پور صبح فردا ( چهارشنبه ) در مسجد حسینیه نورباران واقع در خیابان بزرگمهر اصفهان برگزار می شود.
2093
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com