کد خبر ۶۳۲۷۹ انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱

‌تخصیص اعتبار 50 میلیارد ریالی برای 40 پروژه عمرانی بقاع متبرکه قم

مدیرکل ‌اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: در سال جاری تاکنون با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال، 40 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان کلید خورده و در حوزه اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده برای امامزادگان، زمینه جذب آن فراهم شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سید اسماعیل حسینی مقدم ظهر امروز در نشست خبری پیرامون دهه کرامت و روز ملی تکریم و بزرگداشت امامزادگان که در سالن جلسات اداره اوقاف و امور خیریه استان قم برگزار شد، نیمه دهه کرامت و روز ملی بزرگداشت امامزادگان در سراسر کشور را مورد اهمیت دانست و اظهار داشت: این روز برای تکریم امامزادگان عظیم الشان استان قم به‌عنوان روزی که توجه مردم به امامزادگان و بقاع متبرکه بیشتر می‌شود، بسیار مهم است.

وی با ارائه آمارهای موجود در زمینهٔ اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان افزود: در سال جاری تاکنون با اعتباری بالغ‌بر 50 میلیارد ریال، 40 پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان کلید خورده و در حوزه اعتبارات دولتی پیش‌بینی شده برای امامزادگان، زمینه جذب آن فراهم شده و علاوه بر آن کمک‌های خیرین و زائران نیز به‌عنوان منبع دیگر برای تأمین اعتبارات فعالیت‌ها مطرح است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم گفت: تقویت و نوسازی هیئت‌امنا و جذب خادمین افتخاری برنامه دیگر سال جاری بوده که به‌صورت جدی مورد پیگیری قرار گرفته است.

حسینی مقدم با بیان برنامه‌های پیش‌بینی شده در دهه کرامت خاطرنشان کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های متنوع فرهنگی در سطح بقاع متبرکه امامزادگان برگزار می‌شود، به‌عنوان نمونه همایش بزرگداشت امامزاده سید معصوم (ع) با حضور نخبگان، اساتید حوزه علمیه قم و زائرین در جوار مرقد مطهر آن امامزاده همام برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم ادامه داد: جشن میلاد امام رضا(ع) در 40 امامزاده استان و همچنین مراسم رسمی غبارروبی در 14 امامزاده با حضور خانواده معظم شهدا، مسئولان و مردم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: اداره اوقاف و امور خیریه استان قم علاوه بر برنامه‌های ذکرشده، برنامه‌های دیگری نیز در دهه کرامت پیش‌بینی کرده است که ازجمله آن برگزاری ایستگاه‌های صلواتی در سراسر شهر و استان بوده که با همکاری بخش‌های مختلف همراه بوده است.

حسینی مقدم همایش ویژه تجلیل از حافظان سراسری قرآن کریم را موردتوجه قرار داد و ابراز کرد: از باب عدم انفکاک و جدایی بین قرآن و عترت، همایش ویژه تجلیل از حافظان قرآن کریم در مدرسه امام جواد(ع) و تجلیل از برندگان آزمون سراسری حفظ قرآن کریم با حضور آیت‌الله یزدی، دبیر جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار می‌شود.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان قم تأکید کرد: مناسب است وسایل جمعی و رسانه‌های استان هرکدام بنا بر سهم خود یک امامزاده را به مردم معرفی کنند تا مردم استان قم به‌صورت فزاینده‌ای با زندگینامه و معارف امامزادگان مدفون در قم آشنا شوند.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com