کد خبر ۶۳۲۸۰ انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۱

قطعی‌های برق در استان قم از دو هفته آینده کاهش می‌یابد‌

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان قم گفت: ‌خاموشی از دو متغیر میزان تولید و میزان مصرف تأثیر می‌پذیرد و تا زمانی که میزان مصرف بیش از تولید باشد، قطعی برق ادامه پیدا می‌کند، اما طبق پیش‌بینی‌ها، از دو هفته آینده میزان قطعی برق کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، رضا مداحی ظهر امروز در نشست خبری که در سالن جلسات شرکت توزیع نیروی برق استان قم برگزار شد، اظهار داشت: شرکت توزیع نیروی برق استان، با تعداد 547 هزار مشترک با پیک باری حدود 750 مگاوات در سال گذشته و رشد مصرف10 درصدی مصرف استان قم در بازه زمانی 10 سال اخیر روبرو بوده که این میزان برای متوسط کل کشور شش درصد است و استان قم درزمینهٔ مصرف از میانگین کشور بالاتر است.

وی با تأکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف برق، افزود: با توجه به اینکه طی سال‌های اخیر 26 درصد کاهش منابع آب داشتیم که بالغ‌بر 9000 مگاوات از تولید 55 هزار مگاواتی کشور از نیروگاه‌های برق‌آبی تولید می‌شود و از این میزان 9000 مگاواتی به دلیل کمبود منابع آب پشت سدها نیروگاه‌های برق‌آبی، پنج هزار مگاوات کاهش و کمبود به وجود آمده که این کاهش‌ها نهایتاً منجر به اعمال خاموشی می‌شود.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان قم با ارائه آمار مصارف انرژی در استان قم، گفت: از کل مشترکین 547 هزارنفری، ازنظر تعداد، 80 درصد مصارف برق در بخش خانگی بوده و در صنعت بالغ‌بر 14/1 درصد مصرف برق وجود داشته و مابقی مصارف در بخش‌های عمومی و کشاورزی انجام می‌شود، همچنین ازنظر مصرف، 33 درصد مصارف انرژی در بخش‌های خانگی بوده و در بخش صنعت 30 درصد مصرف انرژی وجود دارد.

مداحی بیان کرد: حداکثر مصرف برق 57 هزار پیک بوده که اگر بیش از این رقم باشد، با قطعی برق و خاموشی مواجه می‌شویم، درزمینهٔ افزایش خدمات شرکت توزیع برق باید گفت که ظرفیت پاسخگویی به مشترکین در 121 دو برابر شده که این امر به پاسخگویی هر چه بهتر منجر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعداد هشت اکیپ تاکنون در حوزه تأمین برق مشغول به فعالیت بوده‌اند که تعداد 12 اکیپ به آن اضافه‌شده و در حال حاضر تعداد 20 اکیپ مشغول به خدمات‌رسانی درزمینهٔ برق در استان قم هستند.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق بابیان توصیه‌هایی به مردم در جهت صرفه‌جویی مصرف برق، عنوان کرد: نخستین توصیه به مردم این بوده که در صورت قطعی برق، تمام وسایل برقی را از مدار خارج کرده تا از خسارت احتمالی جلوگیری شود

مداحی با اشاره به مفید بودن استفاده از محافظ برای وسایل برقی ادامه داد: مشترکین حساس مصرف برق باید از ژنراتور استفاده کنند و آسانسورها به سیستم توقف اضطراری مجهز باشند، همچنین مشترکین ادارات هنگام خروج از اداره نسبت به خاموشی برق‌ها اقدام نمایند.

وی اقدامات صورت گرفته درزمینهٔ تولید برق را ناکافی دانست و تصریح کرد: برخی از افراد درباره صادرات برق به کشورهای دیگر سؤال می‌کنند که باید بیان کرد که این صادرات هیچ لطمه‌ای به تأمین برق داخلی نمی‌زند و امکان انتقال برق به مکان‌های دوردست و در سطح پهناور نیست.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق استان قم ابراز کرد: بحث خاموشی از دو متغیر میزان تولید و میزان مصرف تأثیر می‌پذیرد و تا زمانی که میزان مصرف بیش از تولید باشد، قطعی برق ادامه پیدا می‌کند، اما طبق پیش‌بینی‌ها، از دو هفته آینده میزان قطعی برق کاهش پیدا می‌کند.

مداحی تولید برق نیروگاه اتمی بوشهر را 800 مگاوات خواند و تأکید کرد: درزمینهٔ آموزش مشترکین مصرف بالغ‌بر 1000 مورد تفاهم‌نامه در سال جاری منعقد شده است.

وی بیان کرد: در حوزه مدیریت مصرف، همکاری با صنایع و تغییرات استانداردها در استان قم اقداماتی صورت پذیرفته و در حال حاضر 350 کیلووات منصوب به انرژی خورشیدی در استان در حال استفاده است.

معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق خاطرنشان کرد: درزمینهٔ تولید انرژی خورشیدی برای مشترکین، هر مشترکی که زیر 20 کیلووات اقدام به تولید نماید، شرکت توزیع برق می‌تواند برای وی مدار نصب کند و برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه بازار برق استان به راهنمایی مشترکین می‌پردازد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com