کد خبر ۶۳۲۸۷ انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۴
فارس از وضعیت آب‌‌‌وهوا گزارش می‌دهد‌

وزش باد شدید‌ در برخی شهرها/ بارش‌های امسال‌ ۲۷ درصد کمتر از میانگین ۵۰ سال اخیر

فردا در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط شمال شرق اصفهان، قم، قزوین، مرکزی، البرز و جنوب تهران در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،‌ براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، روز آینده در برخی نقاط شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات شمال سمنان بارش پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

در سه روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، شرق و شمال هرمزگان و ارتفاعات شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر و رگبار پراکنده باران، گاهی رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد. 

فردا در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید گاهی با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و در برخی نقاط شمال شرق اصفهان، قم، قزوین، مرکزی، البرز و جنوب تهران در برخی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد. 

روز پنج‌شنبه در نیمه شمالی کشور جو پایدار بوده و دمای هوا 4 تا 6 درجه افزایش می‌یابد. 

روز پنج‌شنبه نواحی مرکزی و شرقی خلیج فارس و سه روز آینده شرق دریای عمان مواج خواهد بود. 

آسمان تهران در دو روز آینده صاف گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 40 و 27 درجه خواهد بود. 

روز آینده اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهر کرد با کمینه دمای 12 درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود. 

* هواشناسی کشاورزی

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی 97-96 (مهر 96 تا مهر 97) تا روز 22 ماه جاری 164.1 میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی 209.6 میلی‌متر بود، بنابراین بارش سال جاری 21.7 درصد کمتر از سال گذشته است.

همچنین میانگین بلندمدت کشور در بازه زمانی مذکور 223.9 میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری 26.7 درصد کمتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته چهل و دوم سال زراعی متعلق به منطقه کیاشهر در استان گیلان به میزان 12 میلی‌متر بوده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات بیشتری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com