کد خبر ۶۳۲۹۲ انتشار : ۲۶ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

مسئولان از ظرفیت های قانونی برای خدمتگزاری استفاده کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایرنا، سید محمدرضا هاشمی عصر سه شنبه در جلسه کمیسیون کارگری استان قم افزود: امروز باید همچون دوران دفاع مقدس، بسیار فراتر از وظایف و تکالیف قانونی، برای توسعه و پیشرفت کشور و خدمت رسانی شایسته به مردم تلاش و مجاهدت کنیم.
وی با بیان این که ایجاد اشتغال باعث کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و ایجاد امنیت در کشورمان می شود، خاطرنشان کرد: راه اندازی سایت بهین یاب، اعطای تسهیلات روستایی و عشایری و حمایت از مشاغل خانگی، از جمله اقدام های بسیار موثری است که در راستای اشتغالزایی، تامین مالی واحدها، جذب سرمایه گذاری و حمایت از کار و تولید به انجام رسیده است.
وی تثبیت اشتغال در واحدهای تولیدی و تجاری را از اشتغالزایی جدید بسیار مهمتر دانست و گفت: تاثیر اجتماعی بیکار شدن کارگران از وجود افراد جویای کار بیشتر است، از این رو باید مشکلات و چالش های پیش روی واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی را با تعامل، همدلی و مشارکت همه متولیان امر برطرف کنیم.
معاون استاندار قم با بیان این که با حمایت از کارگران و کارفرمایان نباید اجازه دهیم دغدغه های صنفی به دغدغه های اجتماعی و امنیتی تبدیل شود، تصریح کرد: در جنگ اقتصادی دشمنان، باید جهادی عمل کرده و مشکلات فعالان اقتصادی را هرچه سریعتر برطرف کنیم.
وی در پایان با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در استان قم در سال های اخیر، بر ضرورت حمایت همه جانبه از فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران تاکید کرد و گفت: برای کاهش نرخ بیکاری در جامعه و دستیابی به رشد اقتصادی مناسب، باید با استفاده از همه ظرفیت ها تدبیر و چاره اندیشی شود.
جلسه کمیسیون کارگری استان قم با حضور جمعی از مدیران و کارشناسان دستگاه های اجرایی در سالن جلسات معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم برگزار شد.
8146 / 1175
انتهای پیام
برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com