کد خبر ۶۳۳۱۱ انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
شهردار قم:

برخی فقط به دنبال ناامید کردن مردم هستند

شهردار قم با تأکید بر اهمیت ایجاد شادی و نشاط در جامعه تصریح کرد: برخی تلاش می‌کنند تا مردم را ناامید کنند و نظام را ناکارآمد جلوه دهند البته صحیح است که مشکلات وجود دارد اما همچنان جای کار وجود دارد و می‌توان فعالیت کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد در مراسم افتتاح پروژه‌های منطقه دو قم که در مسجد فاطمی برگزار شد اظهار کرد: اگر شناخت به اهل بیت (ع) ایجاد شود، متوجه می‌شویم که سیره اهل بیت رشد کردن با استفاده از ظرفیت‌های موجود است.

وی با بیان اینکه یکی از سرمایه‌های ما انقلاب اسلامی و اتحاد و انسجام مردم است گفت: دشمنان از مردم که از ظرفیت‌‌های عظیم نظام هستند غافلند البته صحیح است که در زمینه اقتصادی فشار زیادی به مردم وارد شده است اما صبوری و حضور مردم همیشه در صحنه از ظرفیت‌های عظیمی است که دشمن به آن توجه ندارد.

شهردار قم گفت: این مسئله که شهرداری قم در ایام دهه کرامت ۲۵۰ پروژه‌ افتتاح می‌کند به این معنی است که ما معنی حصر را نمی‌دانیم و حصر تنها نگاه تنگ خودمان است و بدون تردید اگر از این نگاه تنگ نجات پیدا کنیم می‌توانیم اقدامات زیادی انجام دهیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر فشار زیادی وجود دارد اما همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند ما بن‌بست نداریم و بدون تردید می‌توانیم از این مشکلات عبور کنیم.

سقائیان‌نژاد با اشاره به مشکلات موجود در خیابان امام حسین (ع) گفت: در حال حاضر حدود ۸۰ درصد ملک‌های این خیابان صلح شده است و تلاش می‌کنیم که مشکل ۲۰ درصد باقی‌مانده نیز به زودی برطرف شود؛ همچنین امیدواریم که مشکلات خیابان جمهوری نیز به زودی برطرف شود چراکه برای این خیابان بودجه پیش‌بینی شده است.

وی با اشاره به برنامه های سال جاری در منطقه دو بیان کرد: بهره‌برداری از رمپ‌های ‌خیابان جمهوری تا شهریور، آسفالت‌ کردن خیابان‌ها و معابر و ... از جمله اقدامات شهرداری در سال جاری در منطقه دو است.

شهردار قم با تأکید بر اهمیت ایجاد شادی و نشاط در جامعه تصریح کرد: برخی تلاش می‌کنند تا مردم را ناامید کنند و نظام را ناکارآمد جلوه دهند البته صحیح است که مشکلات وجود دارد اما همچنان جای کار وجود دارد و می‌توان فعالیت کرد.

وی با بیان اینکه برخی از مشکلات از جمله مترو مربوط به کل شهر است بیان کرد: در شروع کار ما در شهرداری تنها حدود ۷۰۰ کیلو از زباله‌های شهر بازیافت می‌شد اما در حال حاضر ۷ تن از زباله‌ها بازیافت می‌شود و این نشان‌دهنده اقدامات انجام شده است.

سقائیان‌نژاد با بیان اینکه پول شهرداری‌ها از مردم است گفت: پول شهرداری‌ها همواره از مردم تامین ‌شده است اما اگر قرار باشد پول عوارض شهرداری به جای دیگر وصل شود، شاهد مشکلات بسیار زیادی خواهیم بود بنابر این امیدواریم که نمایندگان مجلس و مسؤولان اجازه دهند همچنان پول شهرداری‌ها از مردم تأمین شود.

وی افزود: قرار بود سالی ۴هزار میلیارد تومن به حمل و نقل عمومی کمک شود اما این اتفاق نیفتاد و متاسفانه شاهد هستیم که بسیاری از اتوبوس‌ها ده‌ سال و یا بیشتر استفاده می‌شود.

شهردار قم عنوان کرد: اگر قرار است بخش خصوصی در بافت فرسوده سرمایه‌گذاری کند تا زمانی که سود نداشته باشد، سرمایه‌گذاری نمی‌کند و این امری طبیعی است چراکه بخش خصوصی به دنبال سود است و تنها در جایی سرمایه‌گذاری می‌کند که سود داشته باشد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com