کد خبر ۶۳۳۱۲ انتشار : ۲۷ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۱
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خبر داد

برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره سرود رضوی در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مراسم اختتامیه جشنواره سرود رضوی در 28 تیرماه در استان برگزار خواهد شد، امسال تنها برادران در این جشنواره حضور داشتند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سید موسی حسینی کاشانی با اشاره به برنامه‌های دهه کرامت اظهار کرد: در این دهه شاهد برگزاری پویش لبخند کرامت هستیم و در قالب این پویش جذب اعتباراتی از مردم برای انجام کارهای خیر همچون آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و اهدای جهیزیه به زوج‌های نیازمند صورت می‌گیرد و متولی این برنامه آستان مقدس حضرت معصومه(س) است.

وی ادامه داد: همچنین در دهه کرامت برنامه شمیم ریحان در تالار مرکزی شهر قم توسط معاونت امور بانوان استانداری قم با همکاری مجموعه‌های مردم نهاد برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: امسال رویکرد مردمی برنامه‌های دهه کرامت بیشتر از گذشته است و گروه‌های مردمی نیز به دنبال پربارتر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت هستند.

حسینی کاشانی با اشاره به برگزاری جشنواره شعر کرامت در استان قم اظهار کرد: سال گذشته 380 اثر به دبیرخانه این جشنواره در استان رسید و 100 شعر جشنواره در قالب کتابی منتشر شد، استان قم پایتخت شعر آئینی است و به دنبال برگزاری جشنواره شعر آئینی در آینده در این استان هستیم.

وی ادامه داد: جشنواره ملی امام رضا(ع) 15 سال است که برگزار می‌شود و همه دستگاه‌ها در برگزاری آن مشارکت دارند، در 31 استان این جشنواره برگزار می‌شود و امسال جشنواره سرود رضوی برای نخستین بار در استان قم برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: مراسم اختتامیه جشنواره سرود رضوی 28 تیرماه در استان برگزار خواهد شد و گروه‌هایی با اعضای نوجوان و جوان در این جشنواره شرکت کردند.

حسینی کاشانی با اشاره به ویژگی‌های جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: چهار موضوع برای جشنواره این جشنواره به عنوان موضوع‌های اصلی در نظر گرفتیم و موضوع ویژه جشنواره نماز بود، امسال تنها گروه‌های برادران در جشنواره سرود رضوی حضور داشتند و به دنبال شرکت گروه‌های خواهران در این جشنواره در سال‌های آتی هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هنرمندان استان قم آثار خوبی را برای جشنواره امام رضا(ع) در بخش‌های مختلف مثل تئاتر و شعر ارسال کردند و خوشبین هستیم که این هنرمندان امسال بتوانند رتبه‌های خوبی را کسب کنند.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com