کد خبر ۶۳۳۴۸ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۰۶
33 سال پیش در چنین روزی

تاکید رئیس جمهور بر طنین شعار مرگ بر آمریکا

آیت الله خامنه ای، رئیس جمهور: باید شعار مرگ بر آمریکا تمام فضای مکه، مدینه، منا و عرفات و تمام مناطق دیگر را پرکند تا طنین آن دل مستکبری جهان را بلرزاند.

رخدادهای 28 تیر 64

چکیده:

آیت الله خامنه ای: باید طنین شعار مرگ بر آمریکا در مکه و مدینه دل مستکبرین جهان را بلرزاند.

 

آیت الله مشکینی: در صورت موافقت امام، مجلس خبرگان اولیه به منظور رفع نواقص قانون اساسی تشکیل می شود.

 

مهندس غرضی: ایران با کاهش بهای نفت سنگین مخالف است.

 

ناو لاوان به ناوگان نیروی دریائی ایران پیوست.

 

تاکید آیت الله خامنه ای بر مطرح شدن مسائل سیاسی در حج

خیل عظیم مردم مسلمان تهران همگام با مردم سراسر کشور با حضور گسترده در تجلی گاه وحدت دانشگاه تهران و خیابان های اطراف نماز جمعه را به امامت آیت الله خامنه ای امام جمعه تهران به جای آوردند.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته نماز جمعه تهران با اشاره به نزدیک شدن به موسم برگزاری حج گفت: استکبار همیشه سعی کرده با خالی کردن مراسم حج از محتوای سیاسی آن این حرکت عظیم را در یک سطح صرفا عبادی محدود نگه دارد. مسلمین باید با مطرح کردن مسائل سیاسی دنیای اسلام پشت استکبار را بلرزانند. امام جمعه تهران تاکید کرد: باید شعار مرگ بر آمریکا تمام فضای مکه، مدینه، منا و عرفات و تمام مناطق دیگر را پر کند تا طنین آن دل مستکبرین جهان را بلرزاند.

رئیس جمهور در ادامه خطبه دوم به مرعوب شدن قدرت های جهانی و عوامل آنان در برابر جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: تاکتیک جدید رزمندگان ما در تمام جبهه ها شدیدا در روحیه نیروهای رژیم عراق و روحیه استکبار جهانی اثر گذارده است و ما این تاکتیک ها را ادامه خواهیم داد. امام جمعه تهران در رابطه با مسائل داخلی کشور نیز به مسئله انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: ابرقدرت ها شدیدا به این انتخابات توجه دارند و سعی دارند اگر بتوانند از شرکت مردم در این انتخابات جلوگیری کنند.(1)

 

آیت الله مشکینی: در صورت موافقت امام نقایص قانون اساسی رفع می شود

نماز وحدت آفرین و دشمن شکن این هفته شهر قم با شکوه فراوان و با شرکت مردم همیشه در صحنه به امامت آیت الله مشکینی امام جمعه قم و رئیس مجلس خبرگان در مدرسه امام صادق «ع» برگزار شد.

آیت الله مشکینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم با اشاره به اجلاسیه اخیر مجلس خبرگان گفت: در چهارمین اجلاسیه مجلس خبرگان ما موفق شدیم با امام امت دیدار کنیم که در این دیدار دو مطلب را خدمتشان عرض کردیم و به عمل هم نزدیک شد. اول این که در قانون اساسی ما که پنج سال پیش به تصویب رسیده است چون پیوسته در مرحله اجرا است و هر قانونی که زیاد روی آن دقت شود نقایص آن روشن خواهد شد در قانون اساسی ما هم نقایصی آشکار شده است.

آیت الله مشکینی افزود: ما در آن جلسه به امام عزیز عرض کردیم که اگر صلاح می دانند همان خبرگان قبلی که البته یک عده ای شهید شدند پس از ترمیم تشکیل شود تا نواقص قانون اساسی را برطرف سازد و انشاءالله هرگاه امام دستور بدهند امیدواریم این مسئله اجرا شود.

امام جمعه قم افزود: امام در همان جلسه فرمودند من از این که آقایانی که طلبه بودند به سوی تشریفات بروند ناراحتم که البته سخن بسیار بجایی بود و در همان مجلس از مسئولین کشور خواسته شد تا هر چه سریع تر در زمینه مسئله حفاظت تجدید نظر شود.(2)

 

مخالفت ایران با افزایش سهمیه اعضای اوپک

مهندس غرضی وزیر نفت قبل از ترک تهران جهت شرکت در اجلاس عادی وزرای نفت اوپک در ژنو طی گفت و گویی با خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: ایران با هرگونه افزایش سهمیه تولید اعضاء در شرایط فعلی مخالف است و باید با دقت و کنترل بیشتر سهمیه ها مورد ارزیابی قرار بگیرد.

وی افزود: ما معتقدیم هر نوع کاهش در قیمت نفت خام سنگین باعث شکست قیمت ها خواهد شد. اعضای اوپک را ما باید تشویق کنیم که اختلافات جزئی را کنار بگذارند و با انسجام عمل بیشتری از خود نشان دهند. گفتنی است دستور کار اجلاس پس فردای وزرای نفت اوپک بررسی آخرین تحولات بازار جهانی نفت است و قرار است در مورد تشکیل یک سازمان جدید تجارتی به منظور بازاریابی و فروش تبادل نظر شود.

 

ناو لاوان در بندرعباس پهلو گرفت

 با تلاش پیگیر جمهوری اسلامی ایران سومین ناو پشتیبانی نیروی دریایی کشورمان با نام لاوان که قبل از انقلاب از کشور انگلستان خریداری شده بود و به علت تحریم اقتصادی از تحویل آن خودداری می شد طی مراسمی در بندر عباس به ناوگان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شد. و در سواحل نیلگون کشورمان پهلو گرفت.

فرمانده منطقه یک دریایی کشور درباره قابلیت های این ناو گفت: ناوهای نیرو بر لاوان و تنب قابلیت عملیات آبی و خاکی ما را صددرصد افزایش می دهد به گفته وی این ناو پس از چند سال کارشکنی و با تلاش و پیگیری مقامات کشورمان به نیروی دریایی تحویل و به ناوگان دریایی جمهوری اسلامی ملحق شد.(4)

منابع:

1. کیهان، 29 تیر 64، ص 23 و 27
2. کیهان، 29 تیر 64، ص 23
3. اطلاعات، 29 تیر 64، ص 1
4. اطلاعات، 29 تیر 64، ص 2

انتهای متن/

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com