کد خبر ۶۳۳۸۳ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۴
جشنواره استانی با موضوع؛

دختران،حمایت‌های روانی و اجتماعی_توسعه پایدار

جشنواره‌ استانی دختران حمایت‌های روانی و اجتماعی_ توسعه پایدار با حضور بانوان تحت پوشش بهزیستی در قم برگزار شد.

برگزاری جشنواره دختران،حمایت‌های روانی و اجتماعی – توسعه پایدار در قمبه گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛هم زمان با دهه کرامت و روز دختر صبح امروز جشنواره‌ای تحت  عنوان دختران، حمایت‌های روانی و اجتماعی – توسعه پایدار، با حضور دختران و زنان تحت پوشش بهزیستی در قم برگزار شد.

در این مراسم که به همت اداره کل بهزیستی قم و معاونت اجتماعی و پیشگیری از جرم دادگستری برگزار شده بود، سلیقه، مدیرکل بهزیستی استان آموزش دختران را یکی از مهمترین محورهای تربیتی در جامعه و خانواده دانست و گفت: در حال حاضر شاهد توسعه جایگاه زنان در جامعه هستیم و باید آموزش ها به افراد جامعه به خصوص زنان افزایش یابد چرا که دختران امروز مادران و زنان فردا هستند و آگاهی آنان می تواند به پیشرفت جامعه کمک کند.

وی با اشاره به تداخل نقش ها در خانواده های امروز گفت:نقش های همه اعضای خانواده اعم از پدران، مادران و فرزندان باید در جایگاه خودش باشد تا بتوانیم جامعه سالم با امنیت روانی برای همه اعضای خانواده داشته باشیم.

سلیقه همچنین با اشاره به فعالیت های اداره کل بهزیستی استان هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای آموزش به دختران و زنان عنوان کرد و افزود:در حال حاضر 7مرکز نگهداری کودکان بد سرپرست و بی سرپرست با جمعیت 200نفر در قم وجود دارد که بیش از 60درصد این جمعیت را دختران تشکیل می دهند.

مدیرکل بهزیستی قم بازه سنی این افراد را از نوزادی تا سن بیست سال عنوان کرد و گفت: در این مراکز خدمات مالی، آموزشی و فرهنگی داده می شود.

 سلیقه  از شهروندان خواست در صورت مشاهده خشونت های خانگی در محلات و خانه ها و موارد آزار و اذیت کودکان و زنان با شماره 123تماس بگیرند.

در پایان این مراسم از 25نفر از دختران برگزیده در مسابقات علمی – فرهنگی و هنری تحت پوشش بهزیستی تجلیل شد.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com