کد خبر ۶۳۳۸۶ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۲۵

حضور پررنگ گروه های مطرح کشوری در جشنواره سرود رضوی

همزمان با برگزاری جشنواره سرود رضوی، گروه های مطرح کشوری در این جشنواره حضوری پر رنگ دارند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری برنا از قم، سرپرست گروه سرود مدافعان حرم در خصوص این جشنواره گفت: شهر مقدس قم به دلیل آن مرکزیتی که دارد و حضور حرم مطهر کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س) درآن، مکان بسیار مناسبی برای برگزاری این جشنواره است.

علیرضا فرهمند  که از شهر کرج در این جشنواره شرکت کرده اند، بیان کرد: گروه ما که قریب به 2 سال است فعالیت خود را آغاز کرده و از شهر کرج در جشنواره سرود رضوی شرکت کرده است. گروه ما جزو اولین گروه هایی است که به این فعالیت مسجدی در شهرمان رونق داده به طوری که بعد از تشکیل این گروه، چندین گروه سرود نیز تشکیل و در حال فعالیت می باشند.

وی به بخشی از بیانات رهبری اشاره و عنوان کرد: همان طور که سال گذشته رهبر معظم انقلاب در دیدار با شعرا فرمودند که ما امروز به سرود نیاز داریم، سرود از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است که هنرمندان باید در این زمینه فعالیت بیشتری کنند.

فرهمند با بیان اینکه شرکت کنندگان در این جشنواره، در اکثر گروه های کشوری حضور دارند، تاکید کرد: گروه های شرکت کننده در جشنواره سرود رضوی، دوستانی هستند که اکثر جشنواره های کشور شرکت کرده و از سطح بالایی برخوردار هستند.

سرپرست گروه سرود مدافعان حرم تصریح کرد: برگزاری این جشنواره برای اولین بار و با آن عنوان زیبایی که دارد، می تواند چشمه امیدی باشد تا اینگونه فعالیت ها در سطح جامعه رشد پیدا کرده و مورد حمایت قرار بگیرند.

 

*انتخاب هوشمندانه قم برای برگزاری جشنواره سرود رضوی

حجت قارایی سرپرست گروه سرود عطرت هم موضوعات نخستین جشنواره سرود ملی رضوی را بسیار به جا و هوشمندانه دانست و اظهار کرد: برگزاری این جشنواره با موضوعات اهل بیت(ع)، شخصیت امام رضا(ع)، حضرت معصومه(س) و شاه چراغ و بخش ویژه با موضوع نماز، انتخابی دقیق و درست است.

سرپرست گروه سرود عطرت از قم افزود: این گروه سرود یکی از گروه های برتری است که به مرحله کشوری راه پیدا کرده و رده سنی زیر 20 سال هستند که از سال 90 طبق یک فراخوان دور هم جمع شده و فعالیت می کنند.

وی با اشاره به آثار اجرایی گروه سرود عطرت بیان کرد: امروز گروه سرود ما دوقطعه را پیش کش ساحت مقدس آقا امام زمان (عج) می کند که یکی در خصوص نماز و دیگری در مدح حضرت فاطمه معصومه (س) می باشد.

قارایی با بیان اینکه سرود، هنری جذاب و مخاطب پسند است خاطرنشان کرد: سرودی که زیبا و هنرمندانه ساخته شود، قطعا تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود و مخاطب بیشتری جذب خود خواهد کرد، زیرا روح و فطرت انسان با هنر آمیخته است.

وی قم را مکان مناسبی برای برگزاری این جشنواره دانست و تاکید کرد: مرکزیت قم با توجه به حضور کریمه اهل بیت (س) و قداست خاص ایشان، مکان مناسبی برای برگزاری جشنواره سرود رضوی است و این یک معنویت خاصی به بچه ها می دهد که امیدوارم بتوانیم رضایت ایشان و به طبع برادر بزرگوارشان امام رضا (ع) را جلب کنیم.

 

*برای شرکت در جشنواره سرود رضوی انگیزه بالایی داریم

سید اسحاق احمدی سرپرست گروه سرود جوانه ها نیز درباره نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار داشت: جشنواره سرود رضوی برای نخستین بار سال 97 در استان قم به دلیل تاثیرگذاری ویژه سرود در جوامع دینی و اجتماعی برگزار می‌شود.

سرپرست گروه جوانه ها که از استان خراسان رضوی شهرستان مشهد در این جشنواره شرکت کرده اند، افزود: بچه های این گروه در رده سنی زیر 20 سال هستند که از طریق مساجد جذب گروه شده و حدود 3 ماه است که به طور مدام تمرین می کنیم.

وی با اشاره به هدف از شرکت در این جشنواره بیان کرد: همانطور که اطلاع دارید، این جشنواره با موضوعات امام رضا(ع)، امام موسی کاظم(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاه‌چراغ برگزار شده که همین خود انگیزه ای قوی در ما ایجاد کرد تا در این جشنواره شرکت کنیم.

احمدی عنوان کرد: گروه های سرودی که امروز در اینجا حضور دارند، از بین 130 گروه انتخاب شده اند و واقعا در کار خود خبره هستند. به هر حال امیدوارم این جشنواره به اهداف خود، به برکت دهه کرامت و همجواری کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)، برسد.

 

*سطح بالای جشنواره سرود رضوی در نخستین دوره

سید حسن حسینی ساجدی سرپرست گروه سرود مشکات  هم با اشاره به سطح برگزاری نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: این جشنواره در سطح بسیار بالایی برگزار می شود و گروه های فوق العاده کارآمد با آثار و عناوین مختلف در آن شرکت کردند.

سرپرست گروه مشکات افزود: ما از استان البرز در این جشنواره شرکت کردیم و حدود شش سال است که این گروه تشکیل شده و در شهرها و استان های مختلف اجرا داشته و در شبکه ملی نیز آثاری ارائه داده است.

وی با اشاره به اثر اجرایی گروه مشکات در این جشنواره بیان کرد: همچنین اثری که قرار است امروز توسط این گروه در نخشتین جشنواره سرود رضوی اجرا شود با عنوان از جنس باران می باشد که در سال گذشته در شبکه ملی به اجرا درآمده بود.

حسینی ساجدی با بیان اینکه بچه های این گروه در رده سنی زیر 20 سال می باشند، تصریح کرد: بچه های گروه مشکات که از طریق مساجد جذب این گروه شده اند، در سال 95، در مسابقات ترنم بیداری که در شیراز برگزار شده بود، شرکت کرده و جزو گروه های برتر این مسابقات بودند.

سرپرست گروه مشکات برگزاری این جشنواره را اتفاقی میمون و مبارک دانسته و خاطرنشان می کند: به راستی نجات جامعه امروزی از آلودگی ها و آسیب های اجتماعی، تنها با تمسک به اهل بیت (ع) صورت می گیرد که این جشنواره هدفی جز این ندارد و این اتفاقی میمون و مبارک است.

 

*ارائه سرود نماز در جشنواره سرود رضوی

حسین نصیری سرپرست گروه سرود شهید فرجی نیز با اشاره به موضوعات نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: برگزاری این جشنواره آن هم با موضوعات معنوی، می تواند زمینه ساز بسیار خوبی برای آشنایی و انس جوانان و نوجوانان با اهل بیت (ع) و نماز باشد که این در جامعه امروزی ما بسیار لازم و ضروری است.

سرپرست گروه سرود شهید فرجی تهران افزود: این گروه حدود 20 سالی است که راه اندازی شده و دانش آموزان مقاطع مختلف در آن حضور دارند و تاکنون موفقیت های بسیاری به دست آورده اند.

وی با اشاره به موضوع آثار گروه خود تصریح کرد: گروه سرود شهید فرجی برای این جشنواره کاری با عنوان نماز آماده کرده و در بخش ویژه انتخاب شده است.

نصیری هدف از شرکت در این جشنواره را علاوه بر ایجاد رقابت سالم با گروه های مختلف و محک زدن گروه خود دانست و عنوان کرد: از آنجایی که این جشنواره برای اولین بار و به صورت کشوری برگزار می شود، انگیزه ای شد تا در آن شرکت کرده و ظرفیت و توانمندی خود را بیشتر بسنجیم.

سرپرست گروه سرود شهید فرجی جشنواره را در سطح عالی دانست و خاطرنشان کرد: مربی هایی را که امروز در این جشنواره های می بینیم، در جشنواره های مختلف حضور داشته و بسیار قوی هستند که امیدوارم رتبه بیاریم.

*نقش بارز جشنواره سرود رضوی در پیشبرد اهداف فرهنگی

علی عرفانیان سرپرست گروه سرود نینوا هم درباره نخستین جشنواره سرود رضوی اظهار کرد: این جشنواره در پیشبرد اهداف فرهنگی در کشور بسیار موثر است و قطعا تاثیرات مثبت آن را در سطح جامعه خواهیم دید. همانطور که در دوران انقلاب تاثیر سرودها در جوامع دیده می شد.

سرپرست گروه سرود نینوا که از استان خراسان رضوی در جشنواره سرود رضوی شرکت کرده اند، تاکید می کند: در این جشنواره گروه های سرود از شهرهای مختلف کشور شرکت کرده اند که از بین بیش از 100 گروه انتخاب شده اند و این رقابت را تنگاتنگ می کند.

 وی با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره در دهه کرامت بیان کرد: برگزاری نخستین جشنواره سرود رضوی در دهه کرامت تاثیرگذاری آن را دوچندان می کند و این هوش و فراست مسئولان برگزاری آن را می رساند.

عرفانیان با ابراز امیدواری از موفقیت این جشنواره در دستیابی به اهداف خود، بیان کرد: امیدوارم این جشنواره همانطور که از عنوانش مشخص است به اهداف پربار خود دست پیدا کند و با یک تجربه بی نظیر در سال های آتی نیز برگزار شود.

 

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com