کد خبر ۶۳۳۸۸ انتشار : ۲۸ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۸

حضور پرشور نسل امروز در مساجد سبب ناامیدی بدخواهان نظام می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم نتیجه تبعیت از ائمه(ع) را محبت ائمه معصومین گفت: عالم خانه خداوند بوده و نباید از منبر و محراب و ائمه جماعات فاصله گرفت و باید با حضور پرشور و گسترده خود در مساجد بدخواهان نظام را ناامید کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید حسن اکبری  در بازدید از فعالیت‌های مسجد محوری استان طی سخنانی در مسجد آل یاسین با بیان اینکه سلامت روح عشق و علاقه‌مندی انسان به کارهای خوب را افزایش می‌دهد، اظهار داشت: نمازخواندن اگر با حضور قلب انجام شود مصداق بارز «تنهی عن الفحشا و المنکر» می‌شود، و یا فقط زکات بدون منت و اذیت می‌تواند انسان را به رشد و تعالی برساند.

وی با بیان اینکه خداوند فرموده اگر بخواهیم عمل انسان ثمره بدهد باید در همه امور به خداوند متعال توکل داشته باشیم، افزود: تفکر و مشورت دو امر مهم بوده که در دین اسلام به آن‌ها تأکید فراوانی شده است، برای نمونه پیامبر اکرم(ص) در دوران جاهلیت با مردم زمان خود مشورت می‌کرد، خداوند چیزی را به‌عنوان سنگ محک  انسان قرار داده و آن عقل است زمانی که انسان به سمت نور حرکت کند راه بر او روشن‌شده و ثواب و خطا را از یکدیگر تشخیص می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: امام خمینی(ره) با انقلابی که انجام داد به همگان ثابت کرد انسان این توانمندی را دارد که بتواند یک رژیم 2500 ساله را از بین برده و انقلاب بزرگی را ایجاد کند.

اکبری با اشاره به دسیسه افکنی دشمنان اسلام و لزوم هوشیاری مسلمانان ابراز کرد: مردم مسلمان سایر کشورها شخصیت امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری را دوست داشته و برای آنان احترام قائل‌اند، و این مسئله حاکی از گسترش انقلاب اسلامی به اقصی نقاط جهان و حتی دورترین نقاط است.

وی با اشاره به واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) تأکید کرد: همه ائمه(ع) کشتی نجات هستند اما کشتی امام حسین(ع) بدون آب هم حرکت کرده و حتی اگر آب هم درجایی نباشد آب و حرکت را ایجاد می‌کند، بنابراین باید مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی خود را به اولیا خدا و ائمه معصومین(ع) گره بزنیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه استان قم با تأکید بر تبعیت از رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کرد: محبت و عشق به ائمه(ع) سبب می‌شود که چالش‌های زندگی سیاسی، اجتماعی و فرهنگی انسان برطرف شود، برای مثال امام حسین(ع) خود را تسلیم خدا کرد و همه دل‌ها هم خود را تسلیم آن حضرت می‌کنند.

اکبری نتیجه تبعیت از ائمه(ع) را محبت ائمه معصومین و اصلاح امور بیان و خاطرنشان کرد: عالم خانه خداوند بوده و نباید از منبر و محراب و ائمه جماعات فاصله گرفت و باید با حضور پرشور و گسترده خود در مساجد بدخواهان نظام را ناامید کنیم.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com