کد خبر ۶۳۳۹۷ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰

گردشگری معنوی در انتقال فرهنگ و دین تاثیرگذار است

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه(س) گفت:هنر مقوله‌ای است که اقوام مختلف را با هم پیوند می‌زند، اگر چه هنر واقعی در سایه معنویت ارزش پیدا می کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی در سومین نشست تخصصی گردشگری و معنویت تحت عنوان زیباشناختی در توریست معنوی که در سالن جلسات حضرت خدیجه(س) برگزار شد، عنوان کرد: گردشگری معنوی از موضوعات مهمی است که در آن ظرفیت‌های بالنده ای برای تبیین فرهنگ وجود دارد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) افزود: گردشگران معنوی زیادی داشتیم به طوری که شیخ محمد در تاریخ اسلام با سفر به کشورهای آفریقایی تشیع را به آن جا منتقل می سازد.

وی بیان کرد: عکس ها و تصاویر زیبایی از گردشگری های معنوی بر جای مانده است که انتقال مفاهیم با ارزش را نشان می دهد. به طور کلی گردشگری معنوی در انتقال فرهنگ و دین اثر گذار است.

وی گفت: در گردشگری معنوی می توان مفاهیم دینی و معارف اهل بیت(ع) را به خوبی معرفی کرد، فرهنگ غنی که اگر ترویج شود سبک زندگی تغییر می کند و بسیاری از آسیب ها از میان می رود.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه (س) عنوان کرد: قم آشیانه آل محمد(ص) و یکی از شهرهای مهم در جهان اسلام و دنیاست. نام قم فرهنگی غنی با خود دارد منابع زیادی از گردشگران و شرق شناسان در رابطه با قم شناسی وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین فلاحی بیان کرد: باید هنرمندانه وارد شویم و فرهنگ اهل بیت(ع) را با شیوه‌ای هنرمندانه معرفی کنیم. در کنگره حضرت معصومه(س) کتابی به نام قم از نگاه بیگانگان رونمایی شد ما در این اثر مردم و آئین‌ها و سنت های قم را معرفی کرده‌ایم.


انتهای پیام

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com