کد خبر ۶۳۳۹۸ انتشار : ۲۹ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷

کتابی درباره نابغه «حیدریون» و همرزم حاج قاسم سلیمانی

کتاب زندگینامه مجاهد شهید مرتضی حسین پور با اسم جهادی حسین قمی به زودی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم به نقل از خبرگزاری فارس، وی در ۳۰ شهریور سال ۱۳۶۰ به دنیا آمد. مرتضی در رشته مهندسی الکترونیک دانشگاه ساوه قبول شد ولی بر حسب تکلیف وارد دانشگاه امام علی(ع) و بعد از آن وارد سپاه پاسداران شد. او در دانشکده افسری دوره آموزشی را گذراند.

از سال ۱۳۹۲ در مناطق درگیری در عراق و سوریه حضور داشت. وی از فرماندهان محورهای عملیاتی «غوطه شرقی» دمشق در سال ۱۳۹۲ بود. سال ۱۳۹۳ با ورود داعش به عراق، وی به عراق اعزام شد. شهید قمی جزو اولین افرادی بود که به همراه حاج قاسم سلیمانی در پدافند بغداد ـ سامرا مشارکت داشت. وی در فرماندهی عملیات شکستن حلقه محاصره بلد ـ سامرا نقش بسزایی داشت.

مرتضی در طول این مدت ۶ بار مجروح شد. نبوغ و مجاهدت‌های او به گونه‌ای بود که فرماندهان به او لقب حسن باقری زمان را دادند. وی فرماندهی چند پایگاه در کشور عراق را به عهده داشت و در آزادسازی حلب، آزادسازی دیرالزور، نبرد تدمور، شکستن محاصره سامرا و بلد نقش بسزایی داشت به گونه‌ای که بعد از شهادتش بعنوان شهید نمونه کشوری انتخاب شد.

مرتضی حسین پور فرمانده عملیات قرارگاه حیدریون در سوریه بود که در ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ در منطقه تدمر سوریه در جریان فرماندهی نیروهای عراقی به درجه رفیع شهادت رسید.

برچسب ها :قم
شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com