کد خبر ۶۳۴۴۹ انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۸
رئیس انجمن کامیون داران استان قم:

احتساب شغل کامیون‌داران به عنوان مشاغل سخت در مجلس پیگیری می‌شود/برخی افراد قصد سوء‌استفاده از مطالبات رانندگان را دارند

رئیس انجمن کامیون داران استان قم با اشاره به این که مسولین در حال پیگیری مطالبات رانندگان هستند گفت: یکسری از افردا به خاطر منافعی که دارند قصد سو استفاده از این فضا را دارند کاملا مخالف هستیم و برخورد خواهیم کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا، الله‌یاری در گفتگو با قم فردا با اشاره به  پیگیری مطالبات کامیون داران اظهار داشت: دوبحث وجود دارد یکی مطاابات مربوط به استان می باشد و دیگر مربوط به مطالبات کشوری می باشد.

 وی ادامه داد: در خصوص مطالبات کشوری قیمت ناوگان بالا است و باتوجه به این که قیمت دلار،قیمت لاستیک و لوازم یدکی افزایش داشته است، وشرکت های حمل و نقل اجحاف می کردند به حق رانندگان که در استان و هم در سطح کشور مطرح بوده است.

 رئیس انجمن کامیون داران استان قم اضافه کرد: مطالبات استانی ایجاد پایانه حمل بار بوده است که سیستم نوبت دهی و اعلام بار داشته باشد که به نوبت بارگیری کنند اما در استان قم زمینی در خصوص همین امر وجود داشته است که واگذاری شده است ولی در این چند ماه پیگیری ها در این چند روزه صورت گرفته است

وی ابراز داشت: در خصوص ماشین های های عبوری خارج از استان، بار نامه‌ای که باید از داخل استان صادر شود از خارج از استان صادرمی شود که خلاف قانون می باشد که با معاون دادستان هماهنگی صورت گرفته و حکم قضایی صادر شده که باید برخورد شود که در مرحله اول توبیخ ماشین و در مرحله دوم تخلیه بار و ماشین های بدون بار هم به همین شکل است که باعث می‌شود بار در سطح استان تقسیم شود و باعث رضایت مندی کامیون‌داران قمی شوند.

 الله یاری بیان کرد: چند بحث در استان در خصوص مطالبات کامیون داران در سطح ملی وجود دارد و خارج از حیطه اختیارات استان است. برای مثال این شغل جزو مشاغل سخت و زیان آور حساب می‌شود که جزو مطالبات رانندگان است و در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است.

  وی ادامه داد:بحث دیگر بیمه تکمیلی کامیون داران بوده که طبق اخبار رسیده از تاریخ یک مرداد 97 خانواده ها به همراه راننده تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می گیرند. یکی سری از وسایل مثل لاستیک ولوازم یدکی با قیمت تعاونی به استان حواله شد ولی تفاوت قیمتی با بیرون نداشت.

 رئیس انجمن کامیون داران استان قم در خاتمه بیان داشت: باتوجه به حواشی اخیر، مطالبات کامیون داران در استان قم مسئله جدی نبوده است و رانندگان با بیان مشکلات و پیگیری از مسئولین قبول کردند اما یکسری از افراد به خاطر منافعی که دارند قصد سو استفاده از این فضا دارند کاملا مخالف هستیم و برخورد خواهیم کرد.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com