کد خبر ۶۳۴۶۹ انتشار : ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۹

خشکی دریاچه‌ نمک بر 25 درصد جمعیت کشور تأثیر منفی دارد

استاندار قم گفت: 3 استان در مسئله دریاچه نمک دخیل و در صورت خشکی دریاچه نمک 25 درصد کشور تحت تأثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی خبر قم (قم نا) به نقل از خبرگزاری تسنیم، سیدمهدی صادقی در جلسه شورای معادن که در سالن جلسات استانداری با حضور استاندار و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برگزار شد، با بیان اینکه ایران در جریان خشک‌سالی بوده و قم نیز در این بی‌آبی پرتنش سهم زیادی دارد، اظهار داشت: قبل از احداث پروژه و تحقیق در مورد چگونگی استخراج مواد معدنی، شیمیایی و نمک باید درباره احیا، نگه‌داری و عدم خشک شدن دریاچه نمک فکر و تلاش کنیم.

وی با اشاره به خشک‌سالی پیش‌روی که امکان گستردگی هم دارد، افزود: اگر دریاچه نمک تبدیل به خشک‌زار بشود، به دلیل ایجاد گردوغبار و ریز‌گرد نمکی می‌تواند تهدیدی مهم برای کشور و مردم باشد.

استاندار قم گفت: سه استان در مسئله دریاچه نمک دخیل و در صورت خشکی دریاچه نمک 25 درصد کشور تحت تأثیر این مشکل قرار خواهند گرفت.

وی با یادآوری مطالعات اولیه و کلی توسط استانداری در سه سال پیش خاطرنشان کرد: به دلیل اهمیت این مهم مسئله در کشور و ضرورت تحقیقات گسترده‌تر و مطالعات هر چه دقیق‌تر راه گشای مسئله دریاچه نمک است.

صادقی با بیان اینکه با استفاده از فناوری می‌توان مطالعات روی دریاچه نمک را بهبود بخشید، تصریح کرد: همه مسئولان و دستگاه‌ها اهداف ملی را بر اهداف استانی و بخشی ترجیح می‌دهند اما استانداری، نماینده‌های استانی و دستگاه‌ها درصدد رسیدن به اهداف استانی و منطقه‌ای نیز هستند.

وی با اشاره به اینکه هر دستگاهی وظایف مختص به خود دارد، افزود: دستگاه‌های استانی درصدد رسیدن به اهداف مشترک و همپوشانی یکدیگر هستند، این پروژه با نگاه جامع و کامل باید صورت بگیرد و قم ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری است.

 

شماره پیامک قم نا: 50001717150598رایانامه: info@Qumna.com